HGK: Uskrsna potrošnja gotovo 2 milijarde eura

Procjenjuje se da će hrvatski građani ove godine uoči Uskrsa potrošiti više od 1,95 milijardi eura što je 9 % više nego lani čime se nastavlja dugogodišnji trend rasta potrošnje

37
uskrsna potrošnja
Uskrsna potrošnja

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine, sugeriraju da će uskrsna potrošnja biti viša u odnosu na 2024., priopćeno je iz Hrvatske gospodarske komore (HGK). Procjena je da ćemo ove godine u četiri tjedna pred Uskrs potrošiti više od 1,95 milijardi eura odnosno 9 % više u odnosu na prošlu godinu.

Lani je u četiri tjedna pred Uskrs ostvareno je 1,80 milijardi eura prometa u trgovini na malo. Najveći promet – 97 milijuna eura – zabilježen je na Veliki petak (29.3.2024.), a nešto slabiji bio je na Veliki četvrtak. Prema zadnjim dostupnim podacima, u usporednom razdoblju ove godine ostvaruje se blagi rast fiskaliziranih računa od 2,10 %, porast iznosa fiskaliziranih računa 9,54 % te porast iznosa prosječnog računa od 5,75%.

Uskrs i početak turističke sezone potiču optimizam u maloprodaji

“S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima 2025. upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom kvartalu. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju”, komentirala je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović.

Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u odnosu na lanjski travanj, od namirnica za pečenje kolača pojeftinili su brašno (0,4%), jaja (0,9%) i šećer (9,1%). Poskupjeli su suho voće i orašasti plodovi (12,5%) te čokolada (26%).

Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu, pojeftinili su svinjetina (2%), svježe povrće (1%) i krumpir (9%), smrznuta riba (2,5%) te maslinovo ulje (5%). Poskupjela je janjetina (5%), meso peradi (0,5%), suho ili usoljeno meso (3,3%) i svježa ili rashlađena riba (9,3%).

Maloprodaja bilježi pozitivan trend već 23 mjeseca

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u prva dva mjeseca 2025. kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao 3,5 % u odnosu na isto razdoblje lani.

Također, u veljači je zabilježen godišnji rast maloprodaje za 2,6 %, čime se nastavlja pozitivan trend. Naime, već 23. mjesec zaredom bilježi se rast na godišnjoj razini. S druge strane, na mjesečnoj razini u veljači je zabilježeno blago usporavanje.

Ukupni promet svih poslovnih subjekata u djelatnosti trgovine na malo realno je pao za 0,9 % u odnosu na siječanj 2025.

Iz HGK su pozvali građane da i ovih blagdana, kada je moguće, biraju kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko. “Tako izravno potičemo proizvodnju i jačamo konkurentnost hrvatskoga gospodarstva, što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko koju HGK provodi gotovo tri desetljeća”, poručuju iz HGK.