HUDI donio Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) uspostavila je Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja u Hrvatskoj

91
Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja
Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja

U cilju promicanja profesionalizma i etike u digitalnom novinarstvu, Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) donijela je Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja.

One služe kao temeljna pravila za prenošenje medijskog sadržaja između nakladnika u Hrvatskoj, promičući suradnju i fer prenošenje među članovima HUDI-ja i šire. Također, predstavljaju dopunu postojećim regulativama na tržištu s ciljem uređenja prijenosa sadržaja između različitih medijskih platformi, čime se pridonosi stabilnosti i razvoju te uređenju pravila ponašanja na tržištu, stoji u priopćenju HUDI-ja.

Glavni ciljevi Smjernica usmjereni su na zaštitu tržišta i sadržaja putem transformativnog prenošenja što je ključno za osiguravanje da se medijski sadržaj koristi na pravedan način. Ovo uključuje uspostavljanje jasnih pravila o tome kako i na koji način se sadržaj može prenositi, s ciljem sprječavanja neautoriziranog širenja i zloupotrebe.

Nadalje, Smjernice će olakšati kolaboraciju između članica HUDI-ja i razmjenu sadržaja putem jasno definiranih pravila čime se omogućuje članovima da dijele resurse i informacije.

U izradi je platforma koja će članovima HUDI-ja omogućiti lakše prenošenje sadržaja, što će dodatno poticati suradnju i razmjenu sadržaja unutar industrije.

Suradnja dva tima

Na Smjernicama su surađivala dva HUDI tima, tim za zakonodavstvo i regulativu te tim za regionalne i tematske medije.

Članovi tima za zakonodavstvo i regulativu su: Styria, Index Promocija, Nova TV, Hanza Media, Red View Media, Netokracija, tportal, RTL Hrvatska, ICT Business.

Dok tim za regionalne i tematske medije čine: Netokracija, Fikro, Pametna kuća, Agroklub, Hanza Media, BUG, ICT Business, Novi list, Moj novac, a predsjednik radne skupine je Ante Fumić iz Prilika grupe.

“Višemjesečni pregovori i brojni sastanci među digitalnim izdavačima urodili su konkretnim plodom. Uspjeli smo doći do općih zaključaka i zajedničkih stavova koje smo uobličili u stavove iz donešenih Smjernica. Vjerujem da je međusobno uvažavanje nacionalnih, regionalnih i tematskih medija, jedini način dodatnog dizanja kvalitete medijskog sadržaja za čitatelje, kao i pozicioniranosti i vrednovanja medijskog rada u Hrvatskoj”, poručio je Fumić.

Kako unaprijediti novinarstvo u Hrvatskoj

Nakladnici su se složili da je svrha Smjernica uređenje odnosa u vezi prenošenja medijskog sadržaja između nakladnika u Republici Hrvatskoj.

“Smjernice se nastoje približiti kriterijima koje međunarodna tijela poput npr. Copyright Alliancea drže ključnima za procjenu što je fer prenošenje sadržaja. To su svrha i način upotrebe, odnosno stvara li se prenošenjem novo djelo; priroda prenesenog sadržaja – koliko je on opći ili autorski; koliko je sadržaja preneseno odnosno je li prenošenjem preuzeto srce sadržaja izvornika; te stvara li se prenošenjem tržišni supstitut i time nanosi ekonomska šteta izvornom kreatoru. Prema tim kriterijima presuđivat će se i u prvim tužbama izdavača i kreatora protiv Generativnih AI kompanija što im u perspektivi daje dodatnu važnost”, smatra Tomislav Wruss, direktor digitalnog izdavaštva u Hanza Mediji.

HUDI je uvjeren da će ove Smjernice unaprijediti novinarstvo u Hrvatskoj, jačajući suradnju među svojim članovima i svim nakladnicima koji se pridržavaju ovih pravila.

Smjernice su izrađene u duhu etičkog novinarstva, odgovornosti i suradnje, što je ključno za razvoj kvalitetnih medijskih sadržaja u digitalnom okruženju.

Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača (HUDI) osnovali su Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa.