Sljemenska žičara još uvijek bez uporabne dozvole zbog buke

Stanovnici Gračana žalili su se na buku koja stvara žičara. Ministarstvo prometa kaže da nije nadležno za buku, jer ona ne pripada u prometnu infrastrukturu, a u Gradu smatraju da se s izdavanjem mišljenja "namjerno odugovlači" zbog lokalnih izbora

171
Žičara Sljeme
[Izvor: Grad ZagrebG

Zbog izvješća o buci još uvijek nije izdana deveta uporabna dozvola za sljemensku žičaru koja obuhvaća donju postaju, kutnu postaju i stupove na trasi, piše Vanja Nezirović u Jutarnjem listu.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da buka nije u njihovoj nadležnosti jer nije riječ o prometnoj infrastrukturi.

U Gradu Zagrebu pak kažu da ih je na Ministarstvo prometa uputila Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata kako bi dobili mišljenje je li razina buke u domeni prometne infrastrukture. Ovih dana su ih pak uputili na Ministarstvo zdravstva.

Sukladno mišljenju Sanitarne inspekcije Grad Zagreb je 17. ožujka zatražio mišljenje Ministarstva prometa. Predstavnici Ministarstva su pak umjesto mišljenja na sastancima i kroz telefonske kontakte predložili da se mišljenje zatraži od Fakulteta prometnih znanosti.

Prometna infrastruktura nije definirana propisima

“Pojam prometna infrastruktura nije definiran niti jednim zakonskim ni podzakonskim aktom. Pojam nije definiran ni direktivama Europske unije koje se odnose na žičare”, tumači za Jutarnji državni tajnik u Ministarstvu prometa Alen Gospočić.

Ministarstvo prometa nadležno je za tumačenje prometne infrastrukture (koja, dakle, nije nigdje definirana), ali Ministarstvo nije nadležno za buku jer ona ne pripada u prometnu infrastrukturu.

Državni tajnik rekao je kako kasne s izdavanjem mišljenja Gradu Zagrebu zbog samoizolacija i bolovanja, dok u Gradu smatraju da se s izdavanjem mišljenja “namjerno odugovlači” zbog lokalnih izbora.

Grad Zagreb je do sada uspio dobiti osam uporabnih dozvola vezanih uz sljemensku žičaru: za trafostanicu međupostaje Brestovac, za rekonstruiranu šumsku prometnicu i novu pristupnu ceste međupostaje Brestovac, za srednjenaponske energetske vodove na trasi žičare, za telekomunikacijsku kanalizaciju na trasi žičare, za međupostaju Brestovac, za makadamske servisne kolne prilaze stupovima na trasi žičare, za trafostanicu gornje postaje žičare i za gornju postaju žičare. Posljednja je izdana 31. ožujka.

Grad je, prema uputama, zatražio mišljenje Fakulteta prometnih znanosti i Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Oba fakulteta dala su mišljenje koje je logično, ali ne rješava problem.

Fakultet prometnih znanosti izdao je mišljenje 6. travnja, a Građevinski fakultet dan kasnije. U oba mišljenja se navodi da žičara predstavlja prometnu infrastrukturu.

Tko je nadležan za buku

No, nije pitanje je li žičara prometna infrastruktura, nego je li Ministarstvo prometa nadležno za buku. Raspravljati o tome je li žičara prometna infrastruktura je besmisleno. Žičara služi za prijevoz putnika. S obzirom na to da je riječ o prijevozu, sasvim je jasno da je riječ o prometnoj infrastrukturi. Drugo je pak pitanje je li Ministarstvo prometa ili netko drugi nadležan za mjerenja i mišljenja o razini buke.

Kada je, na primjer, riječ o buci u zagrebačkim klubovima na koju se žale okolni stanari, nadležna je Sanitarna inspekcija.

Na buku koju stvara žičara žalili su se stanari Gračana koji žive u blizini žičare.

Marijan Kos, predsjednik Mjesnog odbora Gračani, rekao je za Jutarnji da su pisali Državnom inspektoratu, ali da još uvijek nisu dobili nikakvo očitovanje. Istaknuo je kako je žičara posebno bučna kada vozi najvećom brzinom.

“Mislim da je netko iz Ministarstva mjerio tu buku i da je izmjerena razina buke daleko iznad zakonski propisane”, dodao je Kos.

Sanitarnoj inspekciji je pak 20. travnja dostavljeno izvješće o mjerenju buke u okolišu čiji su dio bila mišljenja dvaju fakulteta. No, Inspekcija to izvješće nije uvažila te se obratila Ministarstvu zdravstva kako bi dobilo tumačenje je li žičara prometna infrastruktura, kažu u Gradu Zagrebu, piše Jutarnji.

Problem, vjerojatno, ipak nije u tome je li žičara prometna infrastruktura, nego u tome tko bi trebao izmjeriti buku i presuditi je li razina buke koju stvara žičara ispod dopuštene razine.

Grad je za 29. travanj zakazao tehnički pregled za dobivanje privremene uporabne dozvole kako bi im Sanitarna inspekcija do tada dostavila mišljenje.