ZRIN predlaže kompenzacijske vaučere za gorivo

Menadžer i predsjednik novoosnovane udruge ZRIN Damir Vanđelić smatra kako bi Hrvatska, s obzirom da njen BDP jako ovisi o turizmu, od rasta cijena trebala zaštititi svoje građane, a ne snižavati cijene goriva i za turiste

30
cijene goriva
[Izvor: Pixabay]

Nakon najave da bi gorivo idućeg tjedna moglo drastično poskupjeti, u Vladi je u nedjelju navečer održan sastanak na kojem je predsjednik Vlade Andrej Plenković okupio nekoliko ministara, među kojima su bili ministar financija Zdravko Marić i ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović. Glavna tema bila je najavljeno poskupljenje goriva.

Predsjednik Vlade Plenković i ministri Marić i Filipović bi sutra ujutro na konferenciji za medije, nakon ranojutarnje telefonske sjednice Vlade, trebali objaviti nove cijene goriva.

Uredba o maloprodajnim cijenama goriva trebala bi stupiti na snagu dan što Vlada donese odluku o novim cijenama.

Malo prostora za intervenciju kod trošarina

“Prostor na samim trošarinama, do dosezanja one minimalne koju propisuje Europska direktiva, je dosta limitiran. Ostaje nam manje od 20 lipa kod dizela i 36-37 lipa kod motornih benzina”, rekao je ministar Marić.

Dodatni prostor za ublažavanje rasta cijene goriva postoji kod PDV-a, ali upitno je da li je vlada spremna (već) sada posegnuti za takvim rješenjem. To ćemo saznati ujutro.

Bivši direktor INA-e Davor Štern kaže da ne vidi razlog za drastično poskupljenje goriva i tvrdi kako je to posljedica manipulacija na sredozemnom tržištu te da bi Hrvatska preko riječke rafinerije, pa i MOL-ovih rafinerija budu li one dobivale jeftiniju rusku naftu, mogla utjecati da cijene budu niže.

Vlada treba štititi građane, a ne smanjivati cijene za turiste

Menadžer i predsjednik novoosnovane udruge ZRIN Damir Vanđelić smatra pak kako bi Hrvatska, s obzirom da njen BDP jako ovisi o turizmu, od rasta cijena trebala zaštititi svoje građane, a ne snižavati cijene goriva i za turiste.

“Budući da dolaze turisti, snižavanjem cijena goriva snižavamo cijenu goriva i njima. No, to valjda nije cilj naše Vlade. Cilj naše Vlade bi trebao biti socijalan, tako da se ljudima  kompenzira ovaj cjenovni udar koji se dogodio i energetsko siromaštvo koje nam predstoji. Tu bih slijedio primjer Austrije, dakle nismo mi nešto izmislili, koja ima paket od šest milijardi eura, od čega svakom građaninu Austrije daje 500 eura, svakom djetetu 250, a socijano ugroženima dodatnih 300”, rekao je Vanđelić gostujući u HTV-ovoj emisiji “Nedjeljom u 2”.

“Takav jedan prijedlog smo mi razrađivali u smislu kako to operacionalizirati s obzirom na to koliko mali poduzetnik ili građanin troši goriva. I tu smo došli do ideje da Centar za vozila Hrvatske, koji ima sve podatke o tome, može izračunati kilometražu i za svaki kilometar vratiti ljudima putem vaučera za gorivo ili plaćanje tehničkog pregleda tri kune po prijeđenom kilometru”, objasnio je prijedlog udruge ZRIN Damir Vanđelić.