Zlatna košarica, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, dodijeljena je jučer u organizaciji magazina i portala Ja TRGOVAC.
Ovu prestižnu nagradu za 2018. godinu ponijeli su Dukat i Žito grupa kao društveno odgovorne kompanije godine, RIS kao tehnološki dobavljač godine, a dvostruko slavlje ostvarila je Podravka koja je nagrađena kao najbolji proizvođač te je s „Lino ladom gold“ osvojila i nagradu za proizvod godine. Najbolji mali trgovac je zagrebačka trgovina Mrkvica.
Glavnu nagradu, Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u 2018. godini, ponio je drugu godinu zaredom trgovački lanac SPAR Hrvatska. Konkurenciju u finalu činili su mu drogerijski lanac dm-drogerie markt i križevački trgovački lanac KTC
Sve kategorije nagrada odnosile su se na poslovna ostvarenja u 2018. godini pri čemu su osobito vrednovani doprinosi razvoju tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganje u proizvodne pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unaprjeđenju sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i potrošače.
SPAR Hrvatska najbolji trgovac dvije godine zaredom
„Nagrada je veliko priznanje za SPAR jer smo dvije godine zaredom proglašeni najboljom kompanijom u našem sektoru. U 2017. godini rasli smo 59 posto, a u 2018. 15,3 posto. Najbrži smo rastući trgovac u Hrvatskoj među trgovačkim lancima prehranom, a postali smo i 3. najveći trgovac u Hrvatskoj, izjavio je Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska
“Ovaj snažan rast počiva prvenstveno na akviziciji Bille u travnju 2017. godine, ali i na snažnoj vlastitoj ekspanziji. Protekle dvije godine otvorili smo dva INTERSPAR supermarketa u Rijeci i deset SPAR supermarketa, od toga dva u Istri, u Labinu i Umagu. Također, u ove dvije godine bili smo najveći investitor u maloprodaji. Ovo je veliko priznanje za svakog od naših 4.500 djelatnika. Jako smo ponosni što smo ga ponovno dobili“, dodao je Fenzl.
Goran Pavlović, glavni urednik magazina i portala Ja TRGOVAC rekao je da je i ove godine Zlatna košarica ispunila očekivanja što se očitovalo i u dosad rekordnom broju prijavljenih kandidata i kvaliteto prijava. “Hrvatska maloprodaja i industrija robe široke potrošnje sektori su koji se imaju čime pohvaliti, a najbolje od njih stručni je žiri nagradio ovim prestižnim nagradama. Zahvaljujem svim prijavljenima i čestitam pobjednicima u svim kategorijama na zasluženom priznanju”, kazao je Pavlović.
Podravki dvostruko slavlje
Dvostruku krunu ove godine ponijela je Podravka osvojivši Zlatnu košaricu u kategorijama “Proizvođač godine“, u kojoj su u finale ušle tvrtke Manna i Zvijezda plus, te u kategoriji „Proizvod godine“ gdje je Podravkina Lino lada Gold osvojila nagradu ispred Meggle Chia jogurta i Franck Jubilarne kave.
„Velika je čast osvojiti čak dvije nagrade na ovakvom prestižnom natjecanju. Prošla, 2018. godina za našu je kompaniju bila najbolja u povijesti, a to smo i pokazali isplatom stimulacija našim zaposlenicima koji su ujedno i naša najveća snaga. Svi zajedno dokazali smo da možemo više, a tome je pridonio i veliki broj inovacija koje smo lansirali na vrlo zahtjevnom tržištu“, izjavila je Marinka Akrap, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Podravke.
Dva pobjednika u kategoriji Društveno odgovorna kompanija
Velika konkurencija ove je godine posebno obilježila kategoriju “Društveno odgovorna kompanija godine“, gdje se po prvi puta dogodilo da su dva kandidata imali potpuno izjednačen rezultat. Tako je Zlatna košarica u ovoj kategoriji otišla u ruke Dukata i Žito grupe. Ove su tvrtka time uspjele nadmašiti do sada neprikosnoveni dm koji je tu nagradu osvojio u sva tri dosadašnja izdanja.
Najbolji “Mali trgovac godine” je zagrebačka trgovina Mrkvica koja je svoj koncept izvrsno implementirala na tržište, što je prepoznala i stručna javnost nagradom Zlatna košarica. Devet malih trgovaca prijavilo se za sudjelovanje u ovoj kategoriji, a u finale su se plasirali Kali iz Opatije i AB Hinc iz Fužina.
Zlatnu košaricu u kategoriji “Tehnološki dobavljač godine” osvojila je zagrebačka tvrtka RIS, nakon što su bili finalisti u prethodna dva izdanja.
Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih stručnjaka, među kojima su predstavnici agencija za istraživanje tržišta Nielsen, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, zatim tvrtki Deloitte i Hauska & Partner, Ekonomskog instituta Zagreb, sektorskih institucija (HGK, HUP, HOK), Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja TRGOVAC.