Atlantic Grupa: Farmacia, Donat i Cedevita prednjače u rastu

Tijekom 2021. Atlantic Grupa je nastavila planirane investicije, među kojima se ističu ulaganja u tehnologiju u Atlantic Štarku, nove oblike pakiranja Cedevite te u novu tvornicu Argete u okolici Varaždina

62

Atlantic Grupa je tijekom 2021. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 5,7 milijardi kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 8,6 posto, a čak 9,3 posto više u usporedbi s predpandemijskom 2019. godinom. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 724,4 milijuna kuna, što je 1,1 posto više nego u 2020. godini, a jednaki rast ostvaren je i u kategoriji neto dobiti koja iznosi 345,9 milijuna kuna.

“Atlantic Grupa je u prošloj godini pokazala visoku razinu stabilnosti, unatoč gospodarskim poremećajima uzrokovanim produljenom pandemijom COVID-19 i poteškoćama s globalnim lancima nabave, a jubilarnu 30. godinu poslovanja zaključili smo s povijesno najvišim prihodima. Rast bilježe svi poslovni segmenti, zahvaljujući, između ostalog, značajnim marketinškim i kapitalnim ulaganjima, ali i boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima te značajno boljoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj u odnosu na 2020. Posebno smo ponosni da smo u prošloj godini na razini cijele grupe povećali ulaganja u zaposlenike kroz porast plaća i nove modele nagrađivanja”, komentirao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Farmacia rasla za 12,1 posto

Najveći rast od 12,1 posto ostvario je ljekarnički lanac Farmacia, dok među poslovnim područjima prednjače poslovno područje Donat, s rastom od 11,5 posto, i strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, s rastom od 11,4 posto. Kava se kao pojedinačno najveća kategorija s udjelom od 21 posto u ukupnom prihodu te glavnim brendovima Barcaffe i Grand kafa, također ističe rastom od 8,1 posto. Među tržištima prednjače Hrvatska s rastom od 12,8 posto, BiH s rastom od 8,8 posto i Srbija koja je rasla 8,3 posto. Vlastiti brendovi u ukupnoj prodaji sudjeluju sa 62,6 posto, principalski brendovi s 28,1 posto, a Farmacia čini 9,3 posto prihoda od prodaje.

Krajem godine je, u skladu sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, Atlantic zaključio prodaju poslovanja vezanog uz brend dječje prehrane Bebi. Nakon što je sredinom godine zatvoren proces prodaje brenda kompaniji Nelt, u studenom je lokaciju Mirna u Sloveniji, gdje se proizvodio Bebi asortiman, preuzeo strateški partner – austrijska kompanija Gittis. Atlantic je nastavio usmjeravati fokus na jačanje glavnih kategorija koje čine kava, delikatesni namazi, slani snack, čokolada i bezalkoholni napici.

Novi pogoni, unaprijeđeni proizvodi i jači Nadzorni odbor

Tijekom 2021. Atlantic Grupa je nastavila planirane investicije, među kojima se ističu ulaganja u tehnologiju u Atlantic Štarku, nove oblike pakiranja Cedevite te u novu tvornicu Argete u okolici Varaždina. Riječ je o investiciji ukupne vrijednosti od preko 50 milijuna eura, čijom se realizacijom planira otvaranje do 150 novih radnih mjesta. Na području novog rasta, na tržištima Hrvatske i Slovenije lansirana su dva nova brenda – čokolada Jimmy Fantastic i paleta proizvoda na bazi zobi Boom Box, s izvrsnim prodajnim rezultatima.

Ukupna postignuća prepoznalo je i tržište kapitala pa je Atlantic u 2021. godini imao i povijesno rekordne vrijednosti dionice, a Skupština Atlantic Grupe je donijela odluku o isplati rekordnog iznosa dividende po dionici. Kompanija je, po peti put, dobila prvu nagradu za odnose s investitorima koja se dodjeljuje u suradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze, te nagradu za korporativno upravljanje u organizaciji Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) i Jutarnjeg lista. Također, prema istraživanju koje provodi MojPosao, Atlantic je peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj te je među top 3 poslodavca po istraživanju angažiranosti zaposlenika.

Konačno, u prosincu je usuglašeno proširenje Nadzornog odbora sa sedam na devet članova, a sastav ovog tijela ojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusna stručnjakinja u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.