Od otvaranje državne ceste D403 za promet nije prošlo tjedan dana, a pojavile su se ozbiljne zamjerke. Cesta bi trebala značajno rasteretiti riječke ulice u zapadnom dijelu grada, no odmah po puštanju u promet brojni su korisnici uočili značajan problem na čvoru Škurinje, gdje se cesta spaja s obilaznicom, piše Novi list.
Na djelomično rekonstruiranom čvoru, na kojemu je izgrađen kružni tok, vozila koja dolaze iz smjera Zagreba, odnosno Krčkog mosta ne mogu legalno skrenuti prema D403 i Zvonimirovoj, odnosno Baračevoj, a vozila koja cestom D403 dolaze na čvor Škurinje ne mogu skrenuti prema zapadu, u smjeru graničnog prijelaza Rupa, odnosno prema Puli.
Dodatan problem je što na škurinjskom kružnom toku u Osječkoj ulici trenutno traju radovi zbog kojih je jedan trak kružnog toka zatvoren, a svakodnevno se na tom dijelu stvaraju velike gužve i zastoji.
Problem bi dugoročno trebao biti riješen izgradnjom dvaju novih kružnih raskrižja – jednog unutar čvora Škurinje, na mjestu sadašnjeg raskrižja sa semaforima, te drugog na spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom. No, za te radove tek treba raspisati javne natječaje. Novi list uputio je upit Hrvatskim cestama o mogućem privremenom prometnom rješenju kojim bi se omogućilo skretanje prema D403 iz smjera Zagreba, kao i s te prometnice prema Puli.
“Za rekonstrukciju postojećeg čvora Škurinje: raskrižje A7/DC403/Osječka ulica izdana je lokacijska dozvola, izrađen je glavni projekt te je u tijeku postupak dobivanja građevinske dozvole (dva nova kružna raskrižja umjesto postojećih semaforiziranih raskrižja).
Budući da se po postojećem prometnom režimu ne može skrenuti iz smjera A7-Zagreb prema državnoj cesti D403 kao i iz smjera D403 prema A7 u smjeru Pula, ukazala se potreba za izmjenu i dopunu postojeće prometne signalizacije i opreme na predmetnom čvoru i prilaznim cestama.
U tijeku je izrada idejnog rješenja privremene regulacije prometa kojim će se ti smjerovi omogućiti korekcijom horizontalne, vertikalne i svjetlosne signalizacije te manjim građevinskim zahvatima.
Navedeno će biti uspostavljeno po izradi projekta i ishodovanju suglasnosti te će biti na snazi do početka radova na izgradnji dva nova kružna raskrižja”, navodi se u odgovoru Hrvatskih cesta, ali pri tom se ne navodi rok u kojem bi i privremeno rješenje trebalo stupiti na snagu.
U izgradnju ceste D403 uloženo je više od 60 milijuna eura, a zbog prosječne cijene po kilometru prozvana je najskupljom cestom u Hrvatskoj. Građena je nešto više od tri godine, pa je nejasno kako i zašto nitko iz Hrvatskih cesta nije ranije uočio da se s nje ne može skrenuti prema Puli ili da joj je nemoguće pristupiti iz smjera Zagreba te da privremeno prometno rješenje za ove probleme nije stupilo na snagu istodobno s otvaranjem ceste kojom je u prvih 48 sati od otvaranja prošlo 12.713 vozila, piše novinar Marinko Glavan.