Kineska tvrtka dala najniže ponude za dionice A7 od Križišća do Selca

China Road and Bridge Corporation je poddionicu Križišće - Jadranovo spreman izgraditi za 114,7 milijuna eura bez PDV-a, a poddionicu Jadranovo - Selce za 210,5 milijuna eura

381
Pelješki most - China Road and Bridge Corporation
Pelješki most

U Hrvatskim autocestama otvorene su ponude zaprimljene u postupku javne nabave za izvođače radova na izgradnji autoceste A7 za poddionice Križišće – Jadranovo i Jadranovo – Selce.

Za obje poddionice zaprimljene su po četiri ponude. U javnoj nabavi vrijednost radova za poddionicu Križišće – Jadranovo procijenjena je na 110 milijuna eura bez PDV-a, a za poddionicu Jadranovo – Selce na 200 milijuna eura bez PDV-a.

Poddionica Križišće – Jadranoo

Najnižu ponudu predala je tvrtka China Road and Bridge Corporation koja je poddionicu Križišće – Jadranovo dugu 5,2 kilometra, spremna izgraditi za 114,7 milijuna eura bez PDV-a.

Po iznosu blisku ponudu predali su GP Krk, koji za posao traži 151,4 milijuna eura bez PDV-a, i zajednica ponuditelja koju predvodi slovenska tvrtka Kolektor koja je spremna obaviti posao za 151,9 milijuna eura bez PDV-a.

Najskuplju ponudu predala je zajednica ponuditelja koju predvodi AZVI RT iz Bakua koja traži gotovo dvostruko više od kineske tvrtke – 221,9 milijuna eura bez PDV-a.

Poddionica Jadranovo – Selce

China Road and Bridge Corporation ponudio je da će poddionicu Jadranovo – Selce, dugu 12,3 kilometra, izgraditi za 210,5 milijuna eura bez PDV-a.

Zajednica ponuditelja koju predvodi slovenska tvrtka Kolektor za posao traži 251,9 milijuna eura bez PDV-a, a turski Dogus 263,7 milijuna eura bez PDV-a.

Najskuplju ponudu od 337,7 milijuna eura bez PDV-a ponovo je predao konzorcij okupljen oko azerbajdžanske tvrtke AZVI RT.

China Road and Bridge Corporation gradio i Pelješki most

China Road and Bridge Corporation u Hrvatskoj je najpoznatiji po gradnji Pelješkog mosta. U međuvremenu su dobili posao izgradnje tunela Kozjak i spojne ceste prema Jadranskoj magistrali vrijedan 74,6 milijuna eura bez PDV-a.

Nakon otvaranja ponuda slijedi njihova evaluacija kako bi se odabrale ekonomski najpovoljnije ponude. Radovi će početi nakon što budu ishodovane građevinske dozvole i potpisan ugovor s odabranim izvođačem radova.

Prema neslužbenim informacijama, ako ne bude žalbi na odabir izvođača, u HAC-u očekuju da bi se to moglo desiti u zadnjem kvartalu ove godine. Radovi bi pak trebali biti završeni u roku od 30 mjeseci od uvođenja izvođača u posao.

Tuneli, vijadukti i mostovi

Oko 40 posto dionice Križišće – Selce čine tuneli, vijadukti i mostovi. Najduži među njima je tunel Križišće koji je dug nešto više od dva kilometra. Najsloženiji objekt na dionici je most Dubračina dug 410 metara, sa stupovima višim od 80 metara.

Cijela dionica autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve trebala bi biti završena do 2030. godine. Dionica je duga 56 kilometara.

Podijeljena je na četiri dionice: Križišće – Selce dužine 17,5 kilometara, Selce – Novi Vinodolski dužine 7,6 kilometara, dionicu Novi Vinodolski – Senj dužine 17,9 kilometara i Senj – Žuta Lokva dužine 13 kilometara.

Za posljednje dvije dionice započela je izrada projektne dokumentacije, a na dionici Novi Vinodolski – Senj u tijeku su radovi na obilaznici Novog Vinodolskog, 9,8 kilometara dugoj dionici od Selca do Povila.

Radovi su započeli 2022. godine, a obilaznica bi trebala biti puštena u promet početkom 2026. godine. Za sada se obilaznica gradi kao brza cesta, s dva prometna traka, a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je raspisivanje natječaja za nadogradnju još dva prometna traka.