Ekonomija dijeljenja u Europi vrijedna gotovo 28 milijardi eura

Više od polovine Europljana zna za ekonomiju dijeljenja, a jedna od tri odrasle osobe je koristi. S penetracijom većom od 20 posto u Europi, dijele se najviše prijevoz i smještaj

90
ekonomija dijeljenja Europa

U razdoblju od svibnja 2015. do svibnja 2016. na europskom tržištu ekonomije dijeljenja provedene su transakcije vrijedne 27,9 milijardi eura, a procijenjeno je da je 191 milijun građana izvršio barem jednu transakciju, objavila je Europska komisija.

Također, Eurobarometar svjedoči kako više od polovine Europljana zna za ekonomiju dijeljenja, a jedna od tri odrasle osobe je koristi. S penetracijom većom od 20 posto u Europi, dijele se najviše prijevoz i smještaj, a više od 5 posto Europljana već nudi usluge i proizvode putem platformi za dijeljenje.

Studija Mastercarda i The Future Agende je identificirala međusobno povezane teme koje će utjecati na ekonomiju dijeljenja:

1. Povećano povjerenje i transparentnost

Povjerenje ostaje platforma za ekonomiju dijeljenja, a ono će prirodno rasti sa širenjem sektora i prilagodbom ljudi na veliki spektar proizvoda i usluga koje ekonomija dijeljenja obuhvaća. Povjerenje se može postići samo tehnološkim napretkom, unaprjeđenjem regulatornog okvira i kreiranjem sofisticiranijih sustava za peer-to-peer ocjenjivanje.

Kako se društvo prilagođava novim modelima trgovine, regulacija će morati djelovati proaktivno, a ne reaktivno. Propisi i uredbe će morati bolje zaštititi potrošače, pružatelje usluga, ali i platforme za dijeljenje. To će osigurati mrežu društvene sigurnosti te stvoriti veću vrijednost za sve sudionike.

2. Poboljšano iskustvo

Poboljšano korisničko iskustvo od ključne je važnosti za rast i širenje ekonomije dijeljenja, a to je ono što poslovni subjekti trebaju postići kako bi privukli potrošače, dalje se razvijali i zadržali legitimitet.

Kako bi se ovo postiglo, platforme moraju osluškivati potrebe korisnika, osigurati jednostavne i sigurne transakcije te imati kontrolu nad osobnim podacima kako bi korisnici imali veću kontrolu.

3. Pristup vrijednostima

Kako se pojavljuju novi načini pristupa, veća će biti vrijednost za potrošače i poslovne subjekte. Ovaj pristup bit će vođen tehnologijom koja generira novu vrijednost uslijed povećanja uporabe i smanjenja troškova.

Primjeri uključuju Blokchain tehnologiju, internet stvari (IoT) i tehnologiju umjetne inteligencije – koje mogu, ako se u potpunosti iskoriste, potaknuti prebacivanje sa statičnog na aktivan sustav: kako je sve više subjekata i ljudi međusobno povezano, povećavaju se i mogućnost dijeljenja i korist od pristupa.

Izvješće zaključuje da su jamstvo povjerenja i dobre reputacije, poboljšanje korisničkog iskustva i stvaranje veće vrijednosti ključni čimbenici za rast ekonomije dijeljenja.