Ericsson: Fokus na bežičnim mrežama za poduzeća i Globalnoj mrežnoj platformi

Zbog suspenzije poslovanja u Rusiji na neodređeno vrijeme u prvom tromjesečju su napravljena rezerviranja za umanjenje vrijednosti imovine i drugih izvanrednih troškova u iznosu od 86,4 mil. eura te su knjižena kao ostali operativni rashodi u području Mreže

8
Ericsson
Börje Ekholm

Korporacija Ericsson u prvom tromjesečju ove godine ostvarila je neto dobit od 278,4 milijuna eura, dok je u istom razdoblju prethodne godine neto dobit iznosila 307,2 milijuna eura.

Organska prodaja Grupe porasla je 3 posto u odnosu na prvo tromjesečje prethodne godine zahvaljujući porastu prodaje u području Mreže u Sjevernoj Americi te u Europi i Latinskoj Americi. Ostvarena prodaja iznosila je 5,29 milijardi eura (prvo tromjesečje 2021.: 4,78 milijardi eura).

Bruto marža iznosila je 42,3 posto (42,8%) zbog proaktivnih ulaganja u otpornost opskrbnog lanca u području Mreže. Bruto marža za četvrti kvartal iznosila je 43,2 posto.

Zbog suspenzije poslovanja u Rusiji na neodređeno vrijeme u prvom tromjesečju su napravljena rezerviranja za umanjenje vrijednosti imovine i drugih izvanrednih troškova u iznosu od -86,4 milijuna eura te su knjižena kao ostali operativni rashodi u području Mreže. Otprilike jedna trećina ovog iznosa će utjecati na novčani tok.

Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 566,4 milijuna eura, s EBIT maržom od 10,7 posto kada se isključe rezerviranja i revalorizacija Ericsson Ventures ulaganja od -28,8 milijuna eura. Ostvareni EBIT bio je 451,2 milijuna eura (508,8 milijuna eura).

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITA) iznosi 585,6 milijuna eura s EBITA maržom od 11,0 posto kada se isključe rezerviranja i revalorizacija Ericsson Ventures ulaganja. Prijavljena EBITA iznosila je 470,4 milijuna eura (528 milijuna eura).

EBIT marža u području Mreže iznosila je 18,7 posto, isključujući rezerviranja koja se odnose na Rusiju. Osim toga, na EBIT je negativno utjecalo termin prodaje softvera u velikom ugovoru, kao i povećana ulaganja u istraživanje i razvoj. Ostvarena EBIT marža iznosila je 16,6 posto (20,0%).

Organska prodaja u području Poslovanje u nastajanju i ostalo porasla je 15 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine zahvaljujući Cradlepointu.

Slobodni novčani tok, prije preuzimanja i spajanja, iznosio je -163,2 milijuna eura (153,6 milijuna eura), prvenstveno zbog proaktivnog nagomilavanja zaliha vezanih uz otpornost lanca opskrbe. Neto novčana pozicija na dan 31. ožujka 2022. godine iznosila je 6,26 milijardi eura u usporedbi s 4,13 milijardi eura na dan 31. ožujka 2021. godine.

“U našem osnovnom poslovanju s mobilnom infrastrukturom predviđamo duži investicijski ciklus u usporedbi s prethodnim mobilnim generacijama jer će široka upotreba 5G aplikacija potaknuti stalnu potrebu za povećanjem kapaciteta. Tehnološko vodstvo pokreće našu konkurentnost, a u ovom tromjesečju smo uložili 1,03 milijardi eura (921,6 milijuna eura) u istraživanje i razvoj”, rekao je Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktora korporacije Ericsson.

“Kako bismo osvojili prilike u brzo rastućem poslovnom prostoru, usredotočili smo se na dva specifična područja. Prvo područje fokusa su bežične mreže za poduzeća gdje već nudimo unaprijed pripremljena rješenja laka za korištenje, a Cradlepoint pokazuje snažan rast u prvom tromjesečju s povećanjem 5G pokrivenosti u američkom C-pojasu. Također vidljiv je rastući zamah našeg 5G portfelja u namjenskim mrežama. Uz to, povećavamo ulaganja u našu organizaciju vezanu uz izlazak na tržište za poduzeća.

Drugo područje fokusa je Globalna mrežna platforma, koja će biti izgrađena na globalnim objedinjenim sučeljima, tzv. API-jima. Programeri i poduzeća moći će stvoriti nove korisničke slučajeve i iskustva, poput videozapisa visoke kvalitete ili proširene stvarnosti povrh 5G mreže, što operatorima i industriji omogućuje da monetiziraju ulaganja u mrežu na nove načine. Ericsson namjerava igrati glavnu ulogu u izgradnji API platforme. S našom prethodno najavljenom namjerom da kupimo Vonage – više od milijun programera, 120.000 poslovnih korisnika i dokazanu skaliranu API infrastrukturu – imat ćemo snažnu poziciju da ispunimo ovu ambiciju”, poručio je Ekholm.