Gotovo polovica Europljana želi svoju banku zamijeniti online bankom

Šest od deset korisnika digitalnog bankarstva u Europi pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za digitalna rješenja i uvjereni su da digitalizacija bankarskog sektora olakšava njihov život i čini ga sigurnijim.

251
digitalno bankarstvo

Želja potrošača za jednostavnim, sigurnim i digitalnim rješenjima u bankarstvu raste, potvrdilo je istraživanje koje je kompanija Mastercard provela u 11 europskih zemalja. Rezultati su pokazali da je 85 posto ispitanika već koristilo digitalne usluge u svojoj banci, a predvodnici su Španjolci s čak 93 posto, dok su na dnu ljestvice Francuzi sa 62 posto. Kad je riječ o učestalosti korištenja, više od 85 posto ispitanika služi se digitalnim (online ili mobilnim) bankarstvom barem jednom na mjesec, a 38 posto ih to čini na dnevnoj ili tjednoj bazi.

Ispitanici su praktičnost označili kao najznačajniju prednost digitalnih bankarskih rješenja – smatraju da digitalno bankarstvo doprinosi uštedi vremena (70%) i da je jednostavno za korištenje (59%), ali i da odgovara njihovom životnom stilu (32%). Također, šest od deset korisnika u Europi pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za digitalna rješenja i uvjereni su da digitalizacija bankarskog sektora olakšava njihov život i čini ga sigurnijim.

“Ovo istraživanje naglašava da potrošači žele jednostavna i sigurna rješenja te da su vrlo otvoreni za digitalne proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe. Prihvaćamo ovu promjenu i ponosni smo što smo s našim inovacijama i sigurnim rješenjima preferirani partner digitalne industrije“, rekao je Javier Perez, predsjednik kompanije Mastercard u Europi, te dodao: „Kao tehnološka kompanija koje djeluje u industriji plaćanja, već dugo smo usredotočeni na poticanje inovacija. Važno je da inovacije imaju smisao pa tako u ovom slučaju razumijemo da naši partneri i potrošači žele koristiti digitalna plaćanja na svojim novim uređajima.“

Niska lojalnost korisnika prema tradicionalnim bankama

Kliknite ba sliku za uvećanu infografiku

Istraživanje je pokazalo kako je lojalnost potrošača kad je riječ o njihovim sadašnjim bankama relativno niska. Tako u Njemačkoj 27 posto ispitanika razmišlja o napuštanju banke u narednih 12 mjeseci, dok su Nizozemci najvjerniji korisnici bankarskih usluga – samo ih 7 posto razmišlja o promjeni banke, a 52 posto je sigurno da želi ostati u svojoj banci. Istovremeno, gotovo polovica ispitanika (49%) razmišlja o zamjeni svoje banke online bankom, a predvodnici su Nijemci i Mađari (58%) te Francuzi (57%). Kad je riječ o motivima, 43 posto ispitanika želi digitalizirana bankarska rješenja jer su praktična, dok ih 39 posto ističe sigurnost kao najveću prednost.

Europski potrošači vjeruju da će proces digitalizacije u financijskoj industriji utjecati na poslovnice banaka. Dvije trećine ispitanika (67%) smatra da će poslovnice banaka još uvijek postojati u njihovoj zemlji u narednih deset godina, ali će se smanjiti njihov broj, dok je 6 posto uvjereno da će poslovnice banaka u tom razdoblju potpunoi nestati.

Od banaka potrošači traže dostupnost i jednostavnost uporabe (42%), fleksibilnost kad je riječ o ugovorima i 24-satnu uslugu savjetovanja (27%) te mogućnost kontrole troškova u stvarnom vremenu i transparentnost (24%).

Digitalizacija u bankarskom sektoru

Digitalizacija u financijskom sektoru oslanja se na partnerstva, a Mastercard je rano prepoznao trend njenog povećanja u bankarskoj industriji te je partner oko 30 digitalnih banaka diljem Europe, poput N26, Holvi i Monzo, na tržištima kao što su Finska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska i Velika Britanija. Više od 75 posto ispitanika izjavilo je kako smatraju kompaniju Mastercard pravim partnerom za banke iz različitih razloga: Mastercard je tehnološka kompanija koja pruža financijske usluge, pruža tehnologiju jednostavnu za uporabu i sigurna rješenja te je prihvatila inovativnu tehnologiju usmjerenu na budućnost – smatraju ispitani potrošači.

Jedan od najvećih partnera kompanije Mastercard je mobilna banka N26 koja je svoje djelovanje započela na tržištu Njemačke, a sada je prisutna u 17 zemalja i vodeća je mobilna banka u Europi. Mastercard joj pruža pomoć u rješenjima za izdavanje i obradu transakcija te je savjetuje o tehničkim rješenjima vezanima uz usluge plaćanja. Kao jednom od pionira u ovom području, cilj banke N26 je digitalizacija svih proizvoda i usluga koje nude tradicionalne banke.

“Osnovni nam je cilj pružiti najnaprednije korisničko iskustvo, a tehnologija u tome igra ključnu ulogu”, rekao je Valentin Stalf, suosnivač i predsjednik Uprave N26. “Bio je izazov pronaći partnere koji imaju digitalnu i stoga fleksibilnu infrastrukturu koja stvara jedinstveno i jednostavno korisničko iskustvo. Rano smo prepoznali da je Mastercard dinamičan igrač na tržištu te je otvoren za nove proizvode i tehnologije. Suradnja s ovim renomiranim brandom koji prati najnovija dostignuća, a ima i globalnu mrežu, je kao da dobijete na jackpotu. Mastercard je najbolji partner kojem smo se mogli nadati kako bismo izgradili prvu mobilnu banku u Europi.”

Rješenja za mikropoduzetnike

Drugi primjer je kompanija Holvi koja mikropoduzetnicima nudi digitalno bankarstvo. Finska tvrtka započela je svoj rad rješavanjem svakodnevnih problema samozaposlenih osoba s financijskim menadžmentom. Naime, mikropoduzetnici su često nailazili na poteškoće u dobivanju adekvatne potpore od tradicionalnih banaka. S ciljem da postane pružatelji usluga financijskog upravljanja mikropoduzetnicima i malim tvrtkama u Europi, kompanija Holvi pomaže svojim klijentima da uštede vrijeme, novac i posluju učinkovitije.

Od 2006. se kartica Holvi Business Mastercard izravno povezuje s njihovom uslugom i omogućava korisnicima jednostavnije upravljanje financijama. „Za nas je važno raditi s partnerima koji su pouzdani. Misija nam je korisnicima pružiti usluge bankarstva bez granica u digitalno doba. Kompanija Mastercard ne zna za granice, baš kao što za njih ne znaju ni naši korisnici“, izjavio je Antti-Jussi Suominen, predsjednik Uprave kompanije Holvi.