Nove financijske usluge, utemeljene na novim tehnologijama, velika su prijetnja tradicionalnim bankarskim i financijskim uslugama. Utjecaj fintecha osobito je snažan na američkom tržištu.
No, prihvaćanje novih financijskih proizvoda i usluga znatno ovisi o generacijskoj pripadnosti, pokazalo je – ili potvrdilo, kako vam drago – nedavno istraživanje tvrtke Bain & Company, piše eMarketer.
Broj korisnika interneta u SAD-u koji su spremni kupiti
financijske proizvode od tehnoloških kompanija po dobi (%)
Konzultantska tvrtka iz Bostona, specijalizirana za poslovni menadžment, provela je istraživanje o lojalnosti američkih potrošača u bankarskom sektoru. Istraživanje je pokazalo da je gotovo tri četvrtine američkih korisnika interneta u dobi između 18 i 34 godine spremno kupiti financijski proizvod fintech tvrtke. Ta se brojka, međutim, smanjuje s dobi ispitanika pa je za fintech proizvode i usluge zainteresirano samo 42 posto starijih od 55 godina.
Većina još uvijek najviše vjeruje bankama
Većini potrošača za odluku o prihvaćanju novih financijskih usluga presudno je povjerenje, a čini se da milenijska generacija više vjeruju u fintech.
Odgovarajući na upit kome bi povjerili svoj novac, ispitanici su najveće povjerenje iskazali prema bankama čije usluge već koriste, a slijede banke općenito. Na trećem mjestu su velike tehnološke tvrtke PayPal i Amazon.
Drugim riječima, iako su potrošači uglavnom još uvijek privrženi tradicionalnim bankama kada je riječ o financijskom poslovanju, otvoreni su prema mogućnosti da velike tehnološke tvrtke preuzmu dio poslovanja.
Jedan od razloga velikog povjerenja u tehnološke divove su snaga i prepoznatljivost njihove robne marke te bogato iskustvo koje su stekli u odnosu prema korisnicima, ističu analitičari tvrtke Bain & Company. To su dvije značajke koje fintech startupi još nisu dovoljno razvili.
Istraživanje je također pokazalo da je tržišna vrijednost robne marke tehnoloških tvrtki dobro pozicionirana u odnosu na to koliko su potrošači spremni prihvatiti njihove financijske usluge.
Više od polovine ispitanih američkih internetskih korisnika spremno je razmotriti korištenje kreditne kartice koju je izdala tehnološka tvrtka. Oko trećine ih je spremno otvoriti transakcijski račun kod tehnološke tvrtke, a troje od deset ispitanih će koristiti njihove investicijske usluge.