Wiener osiguranje VIG u 2018. ostvarilo je snažan rast i pozicioniralo se na četvrto mjesto po premijskom prihodu na hrvatskom tržištu osiguranja. U prošloj godini Wiener osiguranje zabilježilo je premijski prihod od 891,5 milijuna kuna te dobit prije oporezivanja u iznosu od 59,4 milijuna kuna.
“Wiener osiguranje u 2018. ostvarilo je planirane ciljeve. Završili smo godinu kao četvrti osiguravatelj na hrvatskom tržištu s tržišnim udjelom od 9,1 posto. Imamo ambiciozne planove. Želimo povećati tržišni udio, a to se pokazuje kroz rast koji smo ostvarili. Premijski rast u 2018. iznosi 15 posto, što je značajno više od rasta tržišta. Dobit prije oporezivanja u odnosu na prethodnu godinu veća je 11 posto“, rekla je predsjednica Uprave Jasminka Horvat Martinović.
Istaknula je da je snažan rast zabilježen i u životnim i u neživotnim osiguranjima. “U životnim osiguranjima smo drugi na tržištu, uz rast u prošloj godini od 17,8 posto. U segmentu neživotnih osiguranja rast premije iznosi 10,9 posto. U našim ciljanim grupama osiguranja, a to su imovinska osiguranja, osiguranja od odgovornosti i zdravstveno osiguranje, bilježimo rast oko 40 posto. Smatramo da u tim segmentima možemo ostvariti značajni rast premije i dobiti.“
U 2019. godini Wiener osiguranje VIG nastavit će razvoj različitih distributivnih kanala. Fokus će biti na osnaživanju interne prodajne mreže, kao i uspješne poslovne suradnje s vanjskim partnerima, brokerima, agencijama i strateškim partnerom Erste bankom.
Kratkoročni cilj je organskim rastom dosegnuti tržišni udjel od 10 posto. U petogodišnjoj strategiji ciljani tržišni udjel je 12 posto, rekla ja predsjednica Uprave Wiener osiguranja. Dodale je kako grupa VIG raspolaže visokom razinom kapitala i zainteresirana je za širenje ako bude odgovarajućih meta, ali to nije uključeno u navedene projekcije rasta.
Vienna Insurance Group: Premijski prihod 9,7 mlrd eura
Rezultate matične kuće, Vienna Insurance Groupa (VIG), predstavio je Peter Hoeffinger, član Upravnog odbora VIG-a i predsjednik Nadzornog odbora Wiener osiguranja VIG.
Vienna Insurance Group je u prošloj godini zabilježio premijski prihod od 9,7 milijardi eura, što je, rekao je Hoeffinger, oko osam puta više od ukupne premijske vrijednosti hrvatskog tržišta. Premija je u prošloj godini porasla za gotovo tri posto, dok je dobit prije oporezivanja porasla za gotovo deset posto i iznosila je 485 milijuna eura. Hoeffinger je istaknuo da su prošle godine izostale velike prirodne katastrofe što je doprinijelo dobrim rezultatima.
“U posljednjih 20 godina naša kompanija se promijenila. Tada smo bili austrijska kompanija s podružnicama u srednjoj i istočnoj Europi. Danas VIG 56 posto premije i 53 posto dobiti ostvaruje u srednjoj i istočnoj Europi. Danas smo srednjo i istočno europska osiguravateljna kompanija s austrijskim korijenima. To se pokazalo i kroz promjenu strategije. Naš pristup temelji se na lokalnom poduzetništvu, što znači da lokalna društva vode domaći ljudi. Tako i hrvatsko društvo vode sposobni i odgovorni domaći ljudi koji za svoje odluke ne moraju tražiti odobrenje središnjice. Oni odgovaraju za poslovanje i uspješnost kompanije. Ne vjerujemo da bi netko tko sjedi u Beču to radio bolje od i da bi imao bolju strategiju za srednju Europu”, rekao je Peter Hoeffinger.
VIG – vodeći osiguravatelj u regiji
“Zadovoljni smo pozicijom u srednjoj i istočnoj Europi. To je naše domaće tržište“, dodao je. “Prije desetak godina okruženje u regiji nije bilo obećavajuće, no ubrzo se situacija razvedrila. Nakon dvije godine svugdje smo vidjeli stabilan rast BDP-a od tri posto, što je više od prosjeka Eurozone. Bili smo na pravom mjestu u pravo vrijeme.”
S udjelom od 19 posto VIG je vodeće osiguravajuće društvo u regiji srednje i istočne Europe.
Hoeffinger je pohvalio rezultate na hrvatskom tržištu i naglasio kako je menadžment vrlo motiviran te da očekuje da će ubrzo dosegnuti cilajni tržišni udjel od 10 posto.
Što se tiče preuzimanja, potvrdio je da su zainteresirani ako uoče pravu metu. “Preuzimanja je bilo i bit će ih. Lani smo preuzeli Erste osguranje. Razlog za preuzimanje je vrlo snažna suradnja s Erste bankom. Banke su izuzetno značajan distributivni kanal kada je riječ o životnim osiguranjima. Vjerujemo da je vro važno da banke prodaju dugoročna životna osiguranja, da budemo partneri“, rekao je Peter Hoeffinger.
Istaknuo je da je fokus grupe na zdravstvenim osiguranjima, i to ne samo na hrvatskom tržištu. Dodao je da su uključeni u razvoj telemedicine u nekim zemljama.
Istaknuo je i jačanje reosiguravateljnog biznisa u regiji. “Shvatili smo da to područje nije pokriveno i odlučili smo pokrenuti program reosiguranja.”
Digitalizacija grupe
VIG grupa pokrenula je i snažan proces digitalizacije.
“Imamo 50 kompanija. To je veliki potencijal. Pokrenuli smo projekt VIG Xelerate u sklopu kojeg želimo motivirati sve naše lokalne kompanije da se posvete transformiranju poslovanja. Osobno vjerujem da je srednjoistočna Europa u digitalizaciji osiguravateljnog sektora ispred zapadne Europe – Njemačke i Francuske – što je uglavnom posljedica očekivanja lokalnih klijenata“, tumači Hoeffinger. “Kompanije u regiji srednje i istočne Europe nisu opterećene IT baštinom kao što je slučaj u Njemačkoj i Francuskoj, gdje kompanije imaju ustaljene IT modele poslovanja stare nekoliko desetaka godina. Osim toga, način i navike uporabe pametnih telefona u regiji drugačije su nego u zapadnoj Europi.
“Vjerujem da zapadna Europa, uključujući nas u Austriji, može mnogo naučiti od projekta koji se razvijaju u srednjoistočnoj Europi“, rekao je član Upravnog odbora VIG-a.
VIG sufinancira najbolje projekte lokalnih kompanija. Tako je lani projekt Wiener osiguranja dobio drugu nagradu i sufinacirano je 40 posto ukupne investicije. “To je podjela investicijskog rizika. Bude li projekt uspješan, donijet će veću dobit i zaradu dioničarima“, dodao je.
Te digitalizacijske projekte lokalne kompanije mogu međusobno prezentirati, razmjenjivati, prodavati ili implementirati. “Svjesni smo da svaki projekt neće biti uspješan. Ako od pet projekata jedan do dva budu vrlo uspješni, bit ćemo zadovoljni“, zaključio je Hoeffinger.
Wiener osiguranju nagrada za društveno odgovorno poslovanje
Osim dobrih poslovnih rezultata Wiener osiguranje VIG pohvalilo se i rezultatima u društveno odgovornom poslovanju.
“To je neizostavni dio tvrtke i njena djelovanja“, rekla je Jasminka Horvat Martinović. VIG je to prepoznao i već 12 godina članice grupe provode vlastite projekte u sklopu društveno odgovornog poslovanja.“
Tako je Wiener osiguranje pokrenulo je projekt (O)siguran online, koji je nagrađen zlatnim trofejom Guenter Geyer. Nagrada se od 2012. dodjeljuje na razini Vienna Insurance Groupa društvima koja su zabilježila izniman društveni angažman kroz projekte koje provode. Uz trofej nagrada obuhvaća i novčanu nagradu od 50.000 eura.
“Projekt (O)sigurni online provodimo od 2017. godine. Primarni cilj projekta je informirati roditelje o sigurnosti i zaštiti djece u online svijetu“, rekao je član Uprave Wiener osiguranja Božo Šaravanja.
“Prednost projekta je to što je usmjeren na usmjeren na roditelje koji se sami žele informirati i educirati kako bi pomogli svojoj djeci i naučili ih kako da se ponašaju u online svijetu“, rekao je Šaravanja te dodao da su, između ostaloga, napravili fokus grupu s roditeljima kako bi utvrdili što zanima roditelje kada je riječ o sigurnosti djece na internetu. “To ćemo iskoristiti za nastavak projekta.“
“Ponosni smo što je naš rad kroz projekt (O)siguran online prepoznat. Financijsku nagradu ćemo uložiti u daljnji razvoj projekta i edukaciju roditelja“, poručio je Šaravanja.
Uz projekt (O)siguran online Wiener osiguranje VIG podržava i projekt pošumljavanja “Boranka“ te udrugu Crveni nosovi – klaunovi doktori.