Grad Split raspisao anketni natječaj za idejno rješenje Istočne obale

Natječaj je raspisan u partnerstvu s Društvom arhitekata Splita (DAS) kao provoditeljem, a rok za predaju natječajnih radova je 22. studeni 2022. godine. nakon čega će žiri u roku od 2 mjeseca odabrati najbolja rješenja

33
Split Istočna obala
Gradonačelnik Splita Ivica Puljak i potpredsjednik Društva arhitekata Splita Dragan Žuvela [Izvor: Grad Split]

Grad Split raspisao je anketni natječaj za izradu idejnog urbanističkog rješenja Istočne obale, prostora na kojemu se danas nalaze autobusni i željeznički kolodvor. Gradonačelnik Ivica Puljak na konferenciji za medije održanoj povodom raspisivanja natječaja istaknuo je kako je cilj dobiti prometno rješenje izlaza iz gradske luke te cjelovito rješenje Istočne obale.

Natječaj je raspisan 26. kolovoza u partnerstvu s Društvom arhitekata Splita (DAS) kao provoditeljem, a rok za predaju natječajnih radova je 22. studeni 2022. godine. nakon čega će žiri u roku od 2 mjeseca odabrati najbolja rješenja.

“Odmah nakon toga krenut ćemo u prilagodbu Generalnog urbanističkog plana i s Hrvatskim cestama počet ćemo raditi na realizaciji prometnog rješenja”, dodao je Puljak. Na pitanje novinara odgovorio je da vjeruje kako će iduće ljeto biti posljednje u kojemu će se građani i posjetitelji Splita suočavati s prometni kolapsom u centru grada.

Puljak je rekao kako je na pripremi natječaja radilo više od 70 stručnjaka s područja arhitekture, urbanizma i prometa te građani i civilno društvo kroz četiri fokus grupe: “Uključeno je Sveučilište, građani i sva zainteresirana javnost, državne tvrtke – Hrvatske ceste, Hrvatske željeznice i Lučka uprava”.

Raspisani natječaj anketnog je tipa, što znači da natjecatelji imaju potpunu slobodu predložiti najrazličitija moguća rješenja i u segmentu prometa, ali i u segmentu budućih sadržaja Istočne obale. Puljak je najavio da će se ipak preferirati javni sadržaji.

Multidisciplinaran i urbanistički vrlo jaki žiri

„Istočna obala gordijski čvor grada i strateški možda najvažnija točka. Ovog puta odlučili smo se s tim ozbiljno uhvatiti u koštac i kvalitetno smo se pripremili”, kazao je potpredsjednik DAS-a Dragan Žuvela. Istaknuvši još jednom široku uključenost stručne i zainteresirane javnosti, Žuvela je kazao da je jamac kvalitetne provedbe i “multidisciplinaran i urbanistički vrlo jaki žiri” koji je uključen u izradu programa. „Imamo izvrsnu pripremu da dobijemo kvalitetno rješenje.”

Žuvela je objasnio da se kod anketnih natječaja ispituju prostorna rješenja i sukladno rješenjima koja se dobiju mijenja prostorni plan, prilagođava zona i kreće u rješavanje. “To je jedini način za ovako kompleksne zone, da se radi slojevito. To je prvi korak otvaranja kompleksne teme Istočne obale”, dodao je i pozvao arhitekte i urbaniste da se uključe budući da se radi o jako važnoj temi za grad Split. “Veći broj radova sigurno će producirati kvalitetno konačno rješenje”, poručio je potpredsjednik DAS-a.

Gradonačelnik Puljak dodao je kako će se stručne službe Grada u suradnji s DAS-om i relevantnim stručnjacima sada posvetiti i ostalim gradskim projektima kao što su Kopilica, Stari plac, Poljud, SC Gripe, Brodarica. Najavio je raspisivanje sličnog natječaja i za prostor Kopilice, na kojemu bi se trebali graditi novi glavni željeznički i autobusni kolodvor. Dodao je kako je u razgovorima s gradonačelnikom Kaštela o izgradnji željezničke pruge kojom bi se Split povezao sa zračnom lukom postignut napredak u definiranju trase nove pruge.