Grad Zagreb će graditi četverosedežnicu na Crvenom spustu

Vrijednost posla koji obuhvaća demontažu oštećenog pogona trosedežnice te izradu projekta i postavljanje nove četverosedežnice procijenjena je na 10 milijuna eura bez PDV-a. Nova žičara trebala bi biti u pogonu u sezoni 2025./26.

77
četverosedežnica na crvenom spustu
Stara trosedežnica uništena je u oluji koja je u srpnju prošle godine poharala Zagreb i okolicu [Izvor: zagreb.hr].

Grad Zagreb pustio je u javno savjetovanje prijedlog projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju nove četverosedežnice na Crvenom spustu na Medvednici. Stara trosedežnica uništena je u oluji koja je u srpnju prošle godine poharala Zagreb i okolicu.

Stabla su pala na žicu, glavnu sajlu i srušila žičaru. Oštećeno je više od 80 posto trosjeda. Nakon što su stabla uklonjena, stručnjaci iz austrijske tvrtke Doppelmayr obavili su monitoring i ekspertizu oštećenja te utvrdili da je opseg oštećenja prevelik za popravak, odnosno vraćanje postojeće trosjedne žičare u funkciju. Stoga je Grad u proračunu za 2024. predvidio sredstva za gradnju nove žičare na popularnom „sljemenskom” Crvenom spustu.

Natječaj koji bi trebao biti raspisan nakon javnog savjetovanja obuhvaća demontažu oštećenog pogona te izradu projekta i postavljanje nove četverosedežnice. Vrijednost posla procijenjena je na 10 milijuna eura bez PDV-a.

“Planiranim zahvatom potrebno je u potpunosti demontirati postojeću trosjednu žičaru, nosive stupove sa svim drugim dijelovima koji je čine, uključujući armirano-betonske temelje postaja i stupova te ostale dijelove žičare, poput reduktora, pomoćnog pogona, elektromotora i pokretne trake za ukrcaj skijaša”, navodi se u dokumentaciji.

Uništenu trosedežnicu trebala bi zamijeniti “četverosjedna viseća žičara s odvojivim hvataljkama”, a rok za završetak radova bio bi 12 mjeseci od uvođenja odabranog izvođača u posao.

Nova trasa bit će duga 830 metara. Žičara će imati dvije pogonske stanice. Donja stanica bit će na nadmorskoj visini od otprilike 730 metara, a gornja na 1028 metara. Na obje stanice izvođač radova mora osigurati i “sustav naplate karata s kontrolom za putnike, koji je kompatibilan s postojećim sustavom naplate karata na skijalištu”.

Iz Grada pa napominju i kako je “iznimno bitno s aspekta ekoloških normi” da se prilikom rušenja gornje postaje zbrine i stanica za točenje goriva te ugradi nova.

Postojeća HEP-ova trafostanica će se rušiti i umjesto nje će biti izgrađena nova, a u sklopu gornje stanice treba predvidjeti skladišne prostore u skladu s dozvoljenom građevinskom bruto površinom (GBP).

Nova sedežnica bi zimskom razdoblju, kada će prevoziti skijaše i snowboardere, trebala prevesti dvije tisuće putnika u jednom satu. Ljeti bi sedežnica – nešto manjim brzinom –  prevozila pješaka i bicikliste. U pogonu bi trebala biti u sezoni 2025./26.