HAC pronašao rješenje za financiranje autoceste do Dubrovnika

Hrvatske autoceste bi do 30. rujna s deset hrvatskih banka trebale potpisati ugovor o refinanciranju kreditnog zaduženja u iznosu od milijardu i 572 milijuna eura, dok bi sa sedam banaka bio potpisan ugovor o novom kreditu u iznosu od 600 milijuna eura.

81
cestogradnja - brza cesta Varaždin - Krapina

Hrvatske autoceste bi do 30. rujna s deset hrvatskih banka trebale potpisati ugovor o refinanciranju kreditnog zaduženja u iznosu od milijardu i 572 milijuna eura. Usto će HAC sa sedam banaka potpisati ugovor o novom kreditu u iznosu od 600 milijuna eura “uz povoljnu kamatu”, piše Jutarnji list.

Refinanciranje duga i novim zaduženjem HAC će priskrbiti sredstva za dovršetak autoceste od Metkovića do Dubrovnika (A1) i od Križišća do Žute Lokve (A7) u punom profilu. Te dionice ne mogu se financirati sredstvima iz fondova Europske unije. Također, osigurat će se oko 35 milijuna eura godišnje za redovito investicijsko održavanje autocesta te operativno poslovanje kompanije.

Dug HAC-a u ovom trenutku iznosi 3,03 milijarde eura i trebao bi biti otplaćen 2030. S bankama je dogovoreno da se rok otplate produži do 2040. godine. Do siječnja 2041. HAC treba vratiti Ministartsvu financija 757 milijuna eura uplaćenih ARZ-u (AUtocesta Rijeka – Zagreb) i HAC-u 2020. nakon izdanje euroobveznica.

Plan je refinancirati kredit iz 2018. u iznosu od milijardu i 175 milijuna eura, kredit koji HAC preuzeo nakon pripajanja ARZ-a u iznosu od 202 milijuna eura te krediti koji je HAC podigao kod Deutsche Banka koji je poslije zatvoren s domaćim bankama u iznosu od 400 milijuna eura – ukupno gotovo 1,8 milijardi eura, od čega je otplaćeno oko 200 milijuna eura. Preostalih milijardu i 572 milijuna eura će se refinancirati uz prilagođenu otplatu glavnice do 2031. godine, piše Krešimir Žabec.

HAC bi sljedećih osam godina umjesto sadašnjih 200 milijuna eura otplaćivao 100 milijuna eura glavnice godišnje, a oko 750 milijuna eura oslobodilo bi se za investicije. HAC dug vraća prihodima od cestarina i trošarina na gorivo, to godišnje iznosi oko 56 milijuna eura. Novi aranžman povećao bi iznos kamata za oko 30 milijuna eura godišnje nakon 2031.

U HAC-u su uvjereni da će planirani povećani prihodi od cestarina od 1,5 posto godišnje  biti dovoljni da isplate sve obveze do 2040. bez povećanja cestarina. Povećanje cestarina trenutno nije u planu, ali teško da bi itko u ovom trenutku mogao tvrditi kako povećanja cestarina neće biti do 2031., a kamoli nakon 2031.