Končar – Električna vozila i HŽ Putnički prijevoz potpisali su ugovor o kupoprodaji šest elektrodizelskih motornih vlakova, koji će zamijeniti nagibne vlakove koji voze između Splita i Zagreba od 2004. Vrijednost ugovora je 57,3 milijuna eura, a financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB).
Vlakovi će omogućiti bolju povezanost Splita i Zagreba te više dnevnih polazaka, čime će biti osigurana kvalitetnija lokalna i regionalna povezanost te mobilnost građana.
“Za dvije godine na pruzi će biti prvi vlak, potom će u promet biti pušten po jedan vlak mjesečno te ćemo do kraja 2026. imati potpuno obnovljen vozni park između ova dva grada”, rekao je Željko Ukić iz HŽ Putničkog prijevoza.
Revitalizacija željezničkog sustava
Zajam s EIB-om za projekt Revitalizacija željezničkog sustava RH sklopljen je u veljači. U sklopu njega financirat će se nabava vlakova, izgradnja Tehničko-logističkog centra Zagreb te obnova i izgradnja lokalnih i regionalnih pruga, kolodvora i stajališta.
Zagreb i Split povezuje pruga duga 429 kilometara koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a od Oštarija do Splita neelektrificirana. Tijekom vožnje koristit će se električni i dizelski pogon, uz veliku snagu vučnih motora kako bi se udovoljilo uvjetima zahtjevne brdske pruge. Vlakovi će postizati maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat, a bit će omogućeno i funkcionalno spajanje više vlakova, čime će biti osiguran veći kapacitet.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić.
Elektrodizelski motorni vlakovi bit će niskopodne kompozicije. Imat će troja vrata sa svake strane vlaka, bit će opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, imat će prostor za bicikle i toalete, od kojih će jedan biti prilagođen osobama u invalidskim kolicima. U vlakovima će biti 150 sjedećih mjesta, a maksimalna brzina bit će 160 kilometara na sat.
Kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. U prostoru za putnike bit će postavljeni monitori za prikaz videosadržaja, a putnici će imati besplatan pristup internetu (WiFi).
Vlakovi će biti opremljeni suvremenim informacijskim sustavom za obavještavanje putnika, utičnicama i samoposlužnim aparatima za hranu i piće.