Tvrtka China Road and Bridge Corporation dala najpovoljniju ponudu za izgradnju prve i druge faze brze ceste Brestovac Požeški – čvorište Godinjak, odluka je stručnog povjerenstva Hrvatskih cesta.
Procijenjena vrijednost radova u natječajnoj dokumentaciji iznosila je 126,09 milijuna eura bez PDV-a, a China Road and Bridge Corporation ponudio je da će radove na dionici dugoj 14,7 kilometara obaviti za 159,8 milijuna eura bez PDV-a. Drugu ponudu u iznosu 179,8 milijuna eura bez PDV-a predao je konzorcij u kojem su Strabag i Osijek Koteks. Na odluku o odabiru izvođača radova čekalo se više od godinu dana od otvaranja ponuda.
U tijeku je desetodnevni rok za eventualno podnošenje žalbe, a ako žalbe ne bude, slijedi potpis ugovora s odabranim izvođačem radova. Radovi bi trebali početi nakon ishođenja građevinske dozvole za drugu fazu, sredinom ili u drugoj polovici ove godine.
Brza cesta Brestovac Požeški – čvorište Godinjak povezat će Požegu izravno na autocestu A3. Riječ je o dionici na kojoj će se graditi tunel kroz Babju goru dug 1650 metara te nekoliko raskrižja i objekata.
U prvoj fazi radova izmjestit će se i zaštititi elektroenergetske instalacije i napajanja električnom energijom na dionici od Brestovca do čvorišta Staro Petrovo Selo, a u drugoj fazi gradit će se desni kolnik na poddionici od čvorišta u Brestovcu do čvorišta u Godinjaku. Radovi bi trebali trajati 48 mjeseci od uvođenja izvođača u posao. U trećoj fazi trebala bi se graditi poddionica između čvorišta Godinjak i Staro Petrovo Selo.
Izgradnjom novog cestovnog čvora Staro Petrovo Selo izveo bi se spoj na autocestu, a nositelj za taj dio projekta su Hrvatske autoceste. Natječaj je bio raspisan, ali je povučen jer se čekala konačna odluka o izgradnji prve i druge faze.
U četvrtoj fazi trebao bi se graditi lijevi kolnik na dionici od Brestovac Požeški – čvorište Godinjak.
Nova brza cesta trebala bi upola skratiti put od Požege do autoceste A3, dok bi se trajanje vožnje skratilo na petnaestak minuta, što je otprilike četiri puta manje vremena nego što je trenutačno potrebno. Osim toga, državna cesta cesta preko Nove Gradiške i Rešetara koja trenutačno povezuje Požegu s autocestom je u lošem stanju i često je zatvorena zbog klizišta.
Tvrtka China Road and Bridge Corporation najpoznatije je u Hrvatskoj po gradnji Pelješkog mosta. Trenutačno gradi tunel Kozjak i spojnu cestu prema Jadranskoj magistrali u Kaštel Kambelovcu, što je posao vrijedan 74,6 milijuna eura bez PDV-a, a dala je cjenovno najniže ponude u postupku javne nabave za izvođače radova na izgradnji autoceste A7 za poddionice Križišće – Jadranovo i Jadranovo – Selce.
Poddionicu Križišće – Jadranovo dugu 5,2 kilometra, China Road and Bridge Corporation spreman je izgraditi za 114,7 milijuna eura bez PDV-a, dok su za poddionicu Jadranovo – Selce, dugu 12,3 kilometra, tražili 210,5 milijuna eura bez PDV-a.