Vijeće ministara BiH imenovalo je izaslanstvo koje će s Europskom bankom za obnovu i razvoj pregovarati o Amandmanu na Ugovor o zajmu za izgradnju dionice autoceste Putnikovo brdo – Medakovo na Koridoru Vc.
Dodatnih 69 milijuna eura omogućit će se završetak izgradnje dionice Putnikovo brdo – Medakovo duge oko 8,5 kilometara. Sredstva će dobiti Federacija Bosne i Hercegovine, a krajnji korisnik je JP Autoceste Federacije BiH. Rok otplate je 11 godina uz četiri godine počeka.
Ranije je Bosna i Hercegovina zaključila Ugovor o financiranju s Europskom bankom za obnovu i razvoj vrijedan 60 milijuna eura, nakon čega je Europska unija odobrila investicijski grant za ovaj projekt u iznosu 16,55 milijuna eura.
Koridor Vc je multimodalni (cestovni i željeznički) transportni koridor koji povezuje Mađarsku, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu na potezu Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče.
Trasa autoceste na Koridoru Vc (europska cesta E73) se u Mađarskoj pruža pravcem: Budimpešta – Pečuh – Mohač – granica s Republikom Hrvatskom, dok se kroz Hrvatsku proteže od granice s Mađarskom pravcem: Beli Manastir – Osijek – Đakovo – granica s Bosnom i Hercegovinom.
U Bosni i Hercegovini autocesta na Koridoru Vc od sjeverne granice s Republikom Hrvatskom pruža se pravcem: Svilaj – Odžak – Modriča – Doboj – Zenica – Kakanj – Visoko – Sarajevo – Konjic – Mostar – Čapljina – južna granica s Republikom Hrvatskom, u mjestu Bijača.
U Mađarskoj još nije izgrađena dionica Mohač – granica s Republikom Hrvatskom; u Hrvatskoj se gradi dionica Osijek – Beli Manastir – granica s Republikom Mađarskom i dionica Sredinci – granica s Bosnom i Hercegovinom.
Trasa kroz Hrvatsku duga je 83,6 kilometara, dok je trasa kroz BiH duga 320 kilometara (kroz Federaciju BiH prolazi 275 km). U Mađarskoj još nije izgrađena dionica Mohač – granica s Republikom Hrvatskom; u Hrvatskoj se dovršava dionica Osijek – Beli Manastir – granica s Republikom Mađarskom i dionica Sredinci – granica s Bosnom i Hercegovinom.
U BiH je do sada izgrađeno nešto manje od 140 kilometara iako je financijska konstrukcija odavno zatvorena. Za realizaciju projekta osigurano je 589,5 milijuna eura bespovratnih sredstava. No, temeljni problem je u pristupu gradnji kroz iscjepkane dionice duge tek nekoliko kilometara te u nedostatku adekvatne procjene stanja na terenu i geoloških analiza što onda višestruko povećava troškove gradnje i dovodi do probijanja rokova.
Uz izgrađene dionice, u tijeku su radovi na sedam dionica ukupne dužine 55 kilometara.
Projekt Koridora Vc kroz BiH je podijeljen na četiri LOT-a:
• LOT 1: Granica RH (Svilaj) – Doboj jug (Karuše)
• LOT 2: Doboj jug (Karuše) – Sarajevo jug (Tarčin)
• LOT 3: Sarajevo jug (Tarčin) – Mostar sjever
• LOT 4: Mostar sjever – Granica RH (Bijača)
Sjeverni dio koridora Vc trebao bi biti završen u drugoj polovici 2026. godine, a prema aktualnim planovima kompletna autocesta na koridoru Vc kroz BiH mogla bi biti dovršena najranije oko 2030. No, najmanje šest godina trebat će za izgradnju tunela kroz planinu Prenj na dionici između Sarajeva i Mostara (vrijednost radova procjenjuje se na 560 mil eura) tako da će vjerojatno i taj rok biti probijen.