Krenuli radovi na tri velika gradilišta Istarskog ipsilona

Otvoreni su radovi na drugom kolničkom traku dionice Tunel Učka – Matulji, na drugom mostu preko Mirne i drugom vijaduktu Limska Draga vrijedni ukupno 214 milijuna eura

155
[Izvor: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture]

U petak, 16.veljače, službeno su otvoreni radovi na punom profilu 10,5 kilometara duge dionice Istarskog ipsilona od tunela Učka do Matulja. Generalni direktor Bina-Istre d.d. Dario Silić rekao je kako je to povijesni dan za njih jer su otvorena tri velika, složena i zahtjevna gradilišta, ukupno vrijedna oko 214 milijuna eura. Naime, osim radova na drugom kolnčkom traku na dionici Tunel Učka – Matulji, počeli su i radovi na drugom mostu preko Mirne i drugom vijaduktu Limska Draga. Gradilišta je obišao i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Istarski ipsilon je cestovni sustavu koji spaja Pulu s Umagom i Rijekom, a čine ga autocesta A8, Matulji – Kanfanar, i autocesta A9 koja vodi od slovenske granice preko Kanfanara do Pule.

Od Pule do Zagreba za dva i pol sata

“Od Učke do Matulja spojit ćemo se s Hrvatskim autocestama za tri godine u Matuljima pa će korisnici od Pule do Zagreba moći prometovati u punom profilu Istarskog ipsilona, bez zaustavljanja, za oko dva i pol sata.”, rekao je Silić i pojasnio kako će s izgradnjom punog profila autoceste biti postavljeno čak šest kilometara zidova za zaštitu od buke, a autocesta će dobiti i novi, potpuno zatvoreni sustav odvodnje, što će pozitivno utjecati na zaštitu okoliša i kvalitetu života stanovništva uz prometnicu.

U rujnu prošle godine probijena je druga cijev tunela Učka, u kojoj se trenutno betoniraju tunelske obloge, izvode kolničke strukture te se tunel oprema sigurnosnim, signalizacijskim, rasvjetnim i drugim sustavima. Puštanje u promet druge cijevi očekuje se u ljeto ove godine.

Realizacija druge cijevi tunela Učka, odnosno Pod-Faze 2B2-1 u duljini od 8 kilometara, koja uključuje i izgradnju punog profila autoceste do čvorišta Vranja te izgradnju odmorišta Kvarner, omogućeno je izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji iz 2020. godine.

Posljednjim izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji usvojenima u svibnju 2023. omogućena je realizacija posljednje dvije faze kojima će Istarski ipsilon u cijelosti biti izgrađen u punom profilu: Pod-Faza 2B2-2 i 2B2-3 koje uključuju izgradnju trase ukupne duljine 12,5 kilometara te most Mirnu i vijadukt Limsku Dragu. Dupliranjem dionice Matulji-tunel Učka također će se omogućiti pristup naseljima Benčinići i Kolavići, što danas stvara velike probleme u sigurnosti prometa i prilazu tim naseljima.

Izgradnja Istarskog ipsilona u punom profilu omogućit će bolje prometno povezivanje Istre s Primorsko – goranskom županijom i ostatkom Republike Hrvatske. Realizacijom projekta povećat će se sigurnost i protočnost prometa na dionicama kojima u vrijeme sezone dnevno prođe 18 tisuća vozila.