KupiMe.hr, jedan od prvih i vodećih portala za grupnu kupovinu, u finalnoj je fazi pregovora o prodaji – i to jednom inozemnom investicijskom fondu, potvrdio je za PoslovniFM vlasnik i osnivač portala Vanja Sertić.
Fond, kojem zbog tajnosti procesa kupnje još nije moguće objaviti ime, proveo je proces dubinske analize poslovanja, due diligence, tvrtke Prava kupnja d.o.o., nakon čega bi tvrtka i portal, koji ove godine obilježava petnaestu godišnjicu poslovanja, nastavili djelovati u sklopu vlasništva tog Fonda.
“Upravo su investitori koji dolaze prepoznali snagu našeg brenda i sve što uz njega ide, zbog čega smo u finalizaciji prodaje koja će omogućiti daljnji razvoj. KupiMe će tako uskoro doživjeti novu fazu rasta, a očekujem da će ovaj proces biti vrlo značajan za širu regiju”, kazao je Sertić. KupiMe će s novim vlasnicima, pojašnjava, nastaviti s proširenjem, ne samo u segmentu usluga, već i u gastronomiji, eventima i drugim industrijama.
Zanimljivo je da je KupiMe.hr, osnovan 2010. kao pionir koncepta grupne kupovine u Hrvatskoj, već nakon dvije godine, 2012, većinski udjel prodao američkim investitorima. Tada je konferenciji za medije povodom prodaje prisustvovao i tadašnji američki veleposlanik u Hrvatskoj James B. Foley, što svakako nije bilo uobičajeno u poslovnom okruženju i dodatno je podcrtalo važnost tog trenutka.
No, nakon nekog vremena, Sertić od američkih investitora otkupljuje njihov dio i ponovo postaje većinski vlasnik.
U razgovoru za PoslovniFM Vanja Sertić, otkriva još neke detalje iz svoje poduzetničke karijere, planove za dalje i kako vidi budućnost tržišta e-trgovine.
- Kako ste došli u situaciju da dva puta prodajete istu tvrtku i gdje vidite KupiMe u budućnosti?
KupiMe.hr je osnovan 2010. godine a od samog početka je predstavljao revoluciju na tržištu, kao jedan od pionira koncepta grupne kupovine u Hrvatskoj. Ubrzo smo postali vodeći portal za grupnu kupovinu, a 2012. godine smo prodali većinski udio američkim investitorima, nakon toga sam otkupio taj isti udjel od njih i bio većinskim vlasnikom sustava.
Danas, kad tvrtka slavi 15 godina postojanja, vodimo završne pregovore o novom preuzimanju od strane stranih investitora, sada investicijskog fonda. Ovo je još jedan od poslovnih uspjeha za mene u segmentu e-trgovine ali i potvrda uspješnog petnaestogodišnjeg projekta koja je investitorima jako bitna i koja ima reputaciju.
KupiMe Grupa je kroz proteklih 15 godina poslovanja uložila više od 3 milijuna eura u razne vidove oglašavanja, tako da ima veliku bazu korisnika, analitičke podatke o navikama i preferencijama potrošača koje su od velikog značaja budućim vlasnicima.
- Što se promijenilo na tržištu grupnih kupovina i gdje danas vidite KupiMe?
Poslovanje KupiMe, kao i mnogih drugih firmi, tijekom pandemije koronavirusa doživjelo je određeni pad, s obzirom na specifičnost naše ponude koja se temelji na prodaji usluga. Ipak, to nije imalo veliki utjecaj na naš brend i lojalnost kupaca. Upravo su investitori koji dolaze prepoznali snagu našeg brenda i sve što uz njega ide zbog čega smo u finalizaciji razgovora o prodaji, koja će osigurati novi rast, i u širim regionalnim okvirima.
U Hrvatskoj postoje samo dvije tvrtke sa sličnim djelovanjem, no KupiMe se u međuvremenu proširila i više ne prodaje samo usluge. Naime, sada smo uključeni u prodaju budućih vrijednosti i projekte koje smo razvili i pripremili za budućnost, a koji će biti popraćeni s novim ulaganjem.
Istovremeno grupne kupovine kao takve više ne postoje. Tržište se pomaknulo prema online kupovinama u čemu prednjače svjetski giganti, ali naša prednost je što se fokusiramo na lokalne korisnike. Dok vanjski servisi dominiraju globalno, mi imamo specifičnost u tome što se možemo igrati s različitim akcijama i ponudama te modelima kako prezentirati određene ponude, koje stvaramo prema potrebama naših korisnika. KupiMe i dalje drži lidersku poziciju u regiji, i s novim ulaganjima vjerujem da ćemo dodatno povećati broj korisnika i značajno proširiti naš doseg.
- Gdje planirate investirati novce od prodaje KupiMe?
Prihode od prodaje KupiMe.hr svakako ću reinvestirati u nove projekte na kojima radim a jedan od tih projekata ima i humanitarni karakter koji sam spominjao. Ideja za Pomozimo.hr proizašla je iz želje da se na jednom mjestu povežu oni koji žele pomoći i oni kojima je pomoć potrebna, stvarajući tako platformu koja olakšava donacije, volontiranje i podršku različitim udrugama.
Cijeli intervju možete pročitati na PoslovniFM-u.