Na gradilište Stonskog mosta, na trasi pristupne ceste Pelješkom mostu, iz splitskog škvera dopremljena je megadizalica Manitowoc nosivosti 750 tona. Dizalica je do pristaništa na gradilištu Stonskog mosta dopremljena baržom Golia.
Dizalica će imati ključnu ulogu u prihvaćanju čeličnih segmenata Stonskog mosta koji će također morskim putem u tri transporta biti dopremljeni iz splitskog brodogradilišta.
Most ukupne dužine 485 metara će iznad stonskog zaljeva spajati dva tunela, ima pet stupova i dva upornjaka i bit će visok 40 metara. Cijeli raspon sastoji se od šest segmenata koji su izgrađeni u velikim kondicioniranim halama. Kvaliteta i dugotrajnost takve konstrukcije znatno veća nego kod izrada od više manjih segmenata.
Prvom isporukom doći će i najdulji segment od 93 metra, težak 330 tona, rekao je za HRT inženjer Davor Perić iz Hrvatskih cesta.
“Očekuju nas tri isporuke i montaža bi trebala biti gotova do kraja ožujka. Nakon toga slijedi betoniranje kolničke ploče, što je najduži dio posla”, dodao je Perić.
Brodosplit se već dokazao na sličnim poslovima poput izgradnje komponenti mosta na koridoru Vc kod Osijeka, izgradnji Čiovskog mosta, a prošlog ljeta isporučio je i montirao vijadukta Prapratno koji se također nalazi na trasi pristupne ceste Pelješkom mostu.