Na što Hrvati najviše troše za Valentinovo?

Love Index objašnjava navike kupaca i trendove u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta. Godišnja studija pokazala je da „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine

77
Valentinovo

Godišnja studija Mastercard Love Index pokazala je da potrošači diljem svijeta za Dan zaljubljenih troše više nego ikad prije. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Studija objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku i donosi uvidu dodatne trendove kad je riječ o kupnji.

Prema dobivenim rezultatima „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a od 2017 godine potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) one su povećane za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

„Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova.“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Darivanje iskustva nadmašuje tradicionalne poklone

Rezultati Mastercard Love Indexa pokazuju da trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja.

Romantične večere u restoranima, također nastavljaju rasti. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Potrošnja na tradicionalne darove pak sve više usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.
Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo.

Hrvati za Valentinovo najviše troše u restoranima te hotelima

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017., 2019. godine potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45 posto, a ukupni broj transakcija za 68 posto. Najviše trošimo na hotele – 39% ukupne potrošnje, što je rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine.

U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

34.968,569 transakcija na Valentinovo

Uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine u Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74 posto. Udio beskontaktnih transakcija sa 17 posto u 2017. porastao je na  48 posto u 2019. godini.

Studija je pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače – ukupno 34.968,569 transakcija.