Grad Zagreb razmatra gradnju cestovnih tunela ispod Gornjeg grada

Idejno rješenje Prometnog fakulteta iz 2007. predviđa izgradnju nekoliko tunela ispod zagrebačkog Gornjeg grada ukupne duljine 3,6 kilometara

132
obnova zgrada
Zamjenik gradonačelnika grada Zagreba Luka Korlaet

Razmišljamo o izgradnji cestovnog tunela ispod Gornjeg grada koji bi premostio vezu od sjevera do juga, odnosno rema zapadu, kao dugoročno rješenje za prometne gužve u centru Zagreba, rekao je za Radio Sljeme u srijedu zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet. Nije detaljno objasnio ideju, ali je rekao da postoje studije o tome.

Jutarnji list je dva dana kasnije objavio je da je došao u posjed dokumenta pod nazivom “Studija prometnog povezivanja Gornjeg grada s Donjim gradom u središtu Zagreba” koji je 2007. izradio Prometni fakultet Sveučilišta u Zagrebu pod vodstvom prod. Ivana Dadića. U njemu se izričito navodi da se “kao jedino dugoročno rješenje poboljšanja prometnih veza Gornjeg i Donjeg grada nameće izgradnja podzemnih prometnih veza visokog kapaciteta, kako na prostoru istočno od Trga bana Jelačića, tako i na prostoru zapadno od Trga bana Jelačića”.

Idejno rješenje predviđa izgradnju sustava od sedam tunela ukupne duljine 3,6 kilometara. Profesor Dadić rekao je da je studiju naručio Tomislav Horvatinčić i sklopu izgradnje poslovno-stambenog kompleksa Cvjetni prolaz na zahtjev Grada Zagreba.

U Jutarnjem nagađaju da je Korlaet mislio na tunel koji je u studiji označen brojem jedan, duljine 600 metara, koji bi povezivao Gundulićevu ulicu s prostorom Dubravkina puta. Riječ je o dvotračnom jednosmjernom tunelu kojim bi se promet odvijao od Donjeg grada prema Gornjem. Tunel kojim bi se odvijao promet u suprotnom smjeru išao bi ispod Rokova perivoja do Medulićeve ulice. Izlaz iz prvog tunela i ulaz u drugi bili bi na istom mjestu. Stotinjak metara južno od zajedničkog ulaza i izlaza, ispod Gornjeg grada, izgradio bi se treći tunel koji bi povezao dva “glavna” tunela i omogućio promjenu smjera vozila bez izlaska iz tunela.

U studiji se navodi da bi ovakvo rješenje omogućilo protok 2400 vozila po satu u oba smjera. No, preduvjet za tunele je povećanje prometne infrastrukture na Gornjem gradu izgradnjom četverotračne ceste na području Dubravkina puta duge 500 metara i raskrižja na području Tuškanca na kojem bi se razdvajali prometni tokovi prema tunelima. Na isto raskrižje spajala bi se još tri tunela: prvi bi išao od Britanskog trga ispod Zelengaja na Pantovčak i mogao bi se produžiti do Črnomerca, a drugi od novog raskršća do Gupčeve zvijezde. Treći tunel vodio bi od novog raskršća do Vončinine ulice. Četvrti tunel, odnosnosedmi ukupno, povezao bi Draškovićevu ulicu s Medvešćakom, piše novinar Krešimir Žabec.