Razmišljamo o izgradnji cestovnog tunela ispod Gornjeg grada koji bi premostio vezu od sjevera do juga, odnosno rema zapadu, kao dugoročno rješenje za prometne gužve u centru Zagreba, rekao je za Radio Sljeme u srijedu zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet. Nije detaljno objasnio ideju, ali je rekao da postoje studije o tome.
Jutarnji list je dva dana kasnije objavio je da je došao u posjed dokumenta pod nazivom “Studija prometnog povezivanja Gornjeg grada s Donjim gradom u središtu Zagreba” koji je 2007. izradio Prometni fakultet Sveučilišta u Zagrebu pod vodstvom prod. Ivana Dadića. U njemu se izričito navodi da se “kao jedino dugoročno rješenje poboljšanja prometnih veza Gornjeg i Donjeg grada nameće izgradnja podzemnih prometnih veza visokog kapaciteta, kako na prostoru istočno od Trga bana Jelačića, tako i na prostoru zapadno od Trga bana Jelačića”.
Idejno rješenje predviđa izgradnju sustava od sedam tunela ukupne duljine 3,6 kilometara. Profesor Dadić rekao je da je studiju naručio Tomislav Horvatinčić i sklopu izgradnje poslovno-stambenog kompleksa Cvjetni prolaz na zahtjev Grada Zagreba.
U Jutarnjem nagađaju da je Korlaet mislio na tunel koji je u studiji označen brojem jedan, duljine 600 metara, koji bi povezivao Gundulićevu ulicu s prostorom Dubravkina puta. Riječ je o dvotračnom jednosmjernom tunelu kojim bi se promet odvijao od Donjeg grada prema Gornjem. Tunel kojim bi se odvijao promet u suprotnom smjeru išao bi ispod Rokova perivoja do Medulićeve ulice. Izlaz iz prvog tunela i ulaz u drugi bili bi na istom mjestu. Stotinjak metara južno od zajedničkog ulaza i izlaza, ispod Gornjeg grada, izgradio bi se treći tunel koji bi povezao dva “glavna” tunela i omogućio promjenu smjera vozila bez izlaska iz tunela.
U studiji se navodi da bi ovakvo rješenje omogućilo protok 2400 vozila po satu u oba smjera. No, preduvjet za tunele je povećanje prometne infrastrukture na Gornjem gradu izgradnjom četverotračne ceste na području Dubravkina puta duge 500 metara i raskrižja na području Tuškanca na kojem bi se razdvajali prometni tokovi prema tunelima. Na isto raskrižje spajala bi se još tri tunela: prvi bi išao od Britanskog trga ispod Zelengaja na Pantovčak i mogao bi se produžiti do Črnomerca, a drugi od novog raskršća do Gupčeve zvijezde. Treći tunel vodio bi od novog raskršća do Vončinine ulice. Četvrti tunel, odnosnosedmi ukupno, povezao bi Draškovićevu ulicu s Medvešćakom, piše novinar Krešimir Žabec.