Rijeka na Delti dobiva novo parkiralište kapaciteta oko 500 mjesta

Novo parkiralište s oko 500 parkirnih mjesta, iza zgrade Exportdrva, moglo bi biti u funkciji već u kolovozu ove godine, a zamijenit će parkirališta na Putničkoj obali i Rivi Boduli koja mogu primiti malo više od 400 automobila

284
parkiralište na Delti
Parkiralište na Delti, na prostoru uz zgradu nekadašnjeg Exportdrva, gradilo bi se u dvije faze i to po koncesijskom modelu [Izvor: rijeka2020.eu]

Gradnjom novog parkirališta na Delti riječka Riva će se osloboditi automobila, najavio je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa. Novo parkiralište s oko 500 parkirnih mjesta moglo bi biti u funkciji već u kolovozu ove godine, piše Novi list.

Takav kapacitet trebao bi biti dovoljan da zamijeni potpuni kapacitet parkirališta na Putničkoj obali i Rivi Boduli, koja mogu primiti malo više od 400 automobila. To bi trebalo zadovoljiti potrebe građana koji dolaze u centar grada i na tržnicu, a prostor na Rivi bi se oslobodio automobila.

Osnovni preduvjet za realizaciju ovog projekta je natječaj za izgradnju marine u Porto Barošu koji je prošloga tjedna raspisalo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

“Koncesija za obavljanje djelatnosti parkinga na Putničkoj obali, odnosno Rivi Boduli, istječe u kolovozu ove godine. Postoji ideja i plan, koje na neki način usuglašavamo i s Gradom, da se kompletan parking s Putničke obale prebaci na prostor iza zgrade Exportdrva”, rekao je Vukorepa.

Gradnja u dvije faze, po koncesijskom modelu

Sukladno koncesijskom ugovoru, raspisivanjem natječaja Luka Rijeka d.d. u određeno vrijeme mora prekinuti operativne aktivnosti na području Delte i Porto Baroša, što je otvorilo mogućnost za pripremu natječaja za obavljanje koncesijske parkirališne djelatnosti na tom prostoru.

Prema planovima Lučke uprave Rijeka parkiralište na Delti, na prostoru uz zgradu nekadašnjeg Exportdrva, gradilo bi se u dvije faze i to po koncesijskom modelu. Vukorepa je rekao da se priprema natječajna dokumentacija i Studija gospodarske opravdanosti za izgradnju novog parkirališta kroz koje će se definirati iznos koncesije i koncesijsko razdoblje.

Trajanje koncesije će ovisiti o visini investicije, tumači Vukorepa, a područje će imati privremeni status.

Natječaj za koncesionara u sljedeća dva mjeseca

“Računamo da će se natječaj za koncesiju raspisati u sljedeća dva mjeseca. Odabrani koncesionar mora prostor urediti, očistiti, pripremiti ga da bude siguran za parkiranje automobila i staviti u funkciju, a parkinga na Putničkoj obali početkom kolovoza više neće biti”, objasnio je ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

U prvoj fazi izgradnje parkirališta neće se rušiti postojeće nadstrešnice pod kojima se trenutačno skladišti drvo. Postoji mogućnost da se na dijelu krova ugrade solarni paneli koji bi parkingu omogućili napajanje za električna vozila.

Druga faza izgradnje parkilašta na Delti omogućila bi koncesionaru da udvostruči broj parkirnih mjesta izgradnjom gornje etaže, na metalnoj konstrukciji. No, to ovisi o Prostornom planu Grada Rijeke i prenamjeni privremenog statusa za parking, ali i razvoju putničkog terminala na Molo Longu.

Prema neslužbenim informacijama, interes za koncesiju već je iskazao Grad Rijeka, odnosno gradska tvrtka Rijeka plus, koja sada upravlja parkiralištima na Putničkoj obali i Rivi Boduli u konzorciju s koncesionarom Luka Rijeka d.d.

>>Rijeka s partnerima pokrenula projekt poboljšanja gradskog prometa