Neslužbeno: Podravka (ponovo) želi preuzeti Mlinar

Lani je Podravkin pekarski program bio jedini koji je zabilježio pad prodaje. Preuzimanje Mlinara, koji raspolaže s 285 pekarnica u Hrvatsko j, BiH, Mađarskoj, Švicarskoj, Slovačkoj i na Kosovu, bila bi snažna podrška pekarskom programu

188
Mlinar

Podravka opet želi preuzeti Mlinar i o tome se već vode preliminarni razgovori, piše portal Danica.hr, pozivajući se na dobro upućen izvor blizak upravi koprivničke prehrambene kompanije.

Podravka je Mlinar htjela preuzeti još početkom 2017. godine u doba predsjednika uprave Zvonimira Mršića. No, od tog posla se nakon Mršićeve smjene odustalo. Kasnije je vlasnik Mlinara Mate Škojo tvrtku prodao britanskom investicijskom fondu Mid Europa, navodno za oko 100 milijuna eura.

Pekarstvo je u novoj strategiji Podravke jedan od triju stupova na kojima će se bazirati ubrzan rast i razvoj prehrambene divizije. Preostala dva su Vegeta i juhe.

Pekarski program u krizi

A lani je Podravkin pekarski program koji čine slovensko Žito i češki Lagris pao za 3,2 posto i bio je jedini u sustavu Podravke koji je zabilježio pad prodaje. Preuzimanje Mlinara, koji raspolaže s 285 pekarnica u Hrvatskoj, BiH, Mađarskoj, Švicarskoj, Slovačkoj i na Kosovu, bila bi snažna podrška pekarskom programu.

“Rast prodaje većine kategorija poslovnog programa nije uspio kompenzirati pad prodaje u kategorijama svježih pekarskih proizvoda, privatnih marki te konditorstva, primarno na tržištima Slovenije, Italije i Njemačke”, objasnili su razloge pada u pandemijskoj godini.

Kriza je nastavljena i ove godine. Poslovni program Žito i Lagris u prvom polugodištu bilježi 42 milijuna kuna, odnosno 9,1 posto niže prihode u odnosu na isto razdoblje lani, “ponajviše kao rezultat niže prodaje u kategorijama brašno, riža, grahorice te privatnih marki, primarno na tržištima regije Adria i Centralna Europa”.

U Podravkinoj strategiji za razdoblje do 2025. navodi se kako je “namjera Podravke da putem mogućih akvizicija u diviziji prehrane osnaži svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjeg ubrzanog razvoja”.

“Žito se može značajnije dići jedino povećanjem plasmana u maloprodaji, a za to je Mlinar sa svojih gotovo 300 specijaliziranih dućana-pekarnica idealan. Nema drugog sličnog targeta u regiji koji bi ojačao Podravkin pekarski biznis”, navodi izvor.

>>Pekarne Mlinar u novom, Brigadinom ruhu