Obilaznicu Novog Vinodolskog gradit će slovenski Kolektor i talijanski ICM

Kolektor CPG i ICM SPA na natječaju raspisanom u lipnju prošle godine ponudili su da će zaobilaznicu izgraditi za 593 milijuna kuna (s uključenim PDV-om). Rok za izgradnju ceste je tri godine od potpisivanja ugovora s odabranim izvođačem

636
obilaznica Novog Vinodolskog
[Izvor: HAC]

Zajednica ponuditelja u kojoj su Kolektor CPG d.o.o. iz Slovenije i talijanska tvrtka ICM SPA odabrana je za izvođača radova na izgradnji više od pola milijarde kuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC). Rok za izgradnju ceste je tri godine od potpisivanja ugovora s odabranim izvođačem.

Kolektor CPG i ICM SPA na natječaju raspisanom u lipnju prošle godine ponudili su da će zaobilaznicu izgraditi za 593 milijuna kuna (s uključenim PDV-om). Procijenjena vrijednost nabave radova iznosi 619 milijuna kuna s PDV-om.

Slovenski Kolektor CPG dio je konzorcija koji u Rijeci gradi približno jednako vrijednu državnu cestu D403, zajedno s GP Krkom i bosanskohercegovačkim Euroasfaltom.

>>Kolektor CPG dao najnižu ponudu za gradnju novljanske obilaznice

Ukupna duljina obilaznice iznosi 9,8 kilometara, od toga 6,5 kilometara po trasi buduće autoceste A7, a preostalih 3,3 kilometra odnosi se na spojne ceste do Jadranske magistrale (D8). Dio obilaznice, dionica Selce – Novi Vinodolski, sastavni je dio buduće autoceste A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva i pozicijom se poklapa s lijevim kolnikom ove autoceste.

Zahtjevna dionica

S obzirom na geografski položaj i teške reljefne i prirodne karakteristike, izgradnja dionice vrlo je zahtjevna. Na nepunih 10 kilometara izgradit će se znatan broj objekata, od kojih treba izdvojiti tunel Zagori duljine 834 metara, te vijadukt Ričina duljine 1062 metra.

“Odlukom o odabiru izvođača samo smo potvrdili da je obilaznica Novog Vinodolskog jedan od projektnih prioriteta Hrvatskih autocesta. Nakon što odluka o odabiru postane valjana, započet će pripremni radovi”, najavio je predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan.

Novi Vinodolski jedna je od najprometnijih destinacija na Jadranskoj magistrali. Ljetne gužve često paraliziraju Novi, ali i promet magistralom koja prolazi kroz grad i razdvaja ga na dva dijela.

Izgradnjom obilaznice riješit će se prometna zagušenja u Novom Vinodolskom koji već niz godina muče kako stanovnike Vinodola, tako i turiste. Obilaznica će preusmjeriti tranzitni promet iz grada i značajno poboljšati kvalitetu života u Novom Vinodolskom.

Prometnica je, zajedno s planiranim ostatkom autoceste A7, još prije desetak godina uvrštena u Prostorni plan Primorsko-goranske županije, kao iznimno važna za kvarnerske otoke, ali i Liku te čitav Jadran.

Prolazit će novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s Jadranskom magistralom poslije Povila, u smjeru Senja.

Autocesta A-7

Autocesta A7 dio jadranskog prometnog pravca koji je predviđen kao europska cesta E-65 (dijelom E-61). Osim međunarodnog i državnog, autocesta A7 ima i izuzetan regionalni i lokalni značaj, jer omogućuje daljnji razvitak Crikveničko – vinodolske rivijere, Senja i Velebitskog primorja pa i otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga. S obzirom na duljinu sektora Križišće – Žuta Lokva od 56,5 kilometara, planira se izgradnja po dionicama, a  prve faze je upravo izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog.

Huzjan je dodao kako se nastavljaju aktivnosti na pripremi preostale dvije dionice autoceste A7: dionica Križišće – Selce je u fazi projektiranja, a za dionicu Novi Vinodolski – Senj sepriprema javni natječaj za projektiranje.

Ponude pristigle na natječaju za gradnju obilaznice otvorene su još prije tri mjeseca, no HAC je tek sada objavio odluku o odabiru izvođača. Na natječaj je stiglo ukupno šest ponuda, no svega su dvije bile unutar procijenjene vrijednosti projekta. Uz ponudu slovensko-talijanskog konzorcija unutar procijenjene vrijednosti bila je ponuda hrvatsko-turskog konzorcija u kojem su DIV grupa i Yapi Merkezi Inaat ve Sanayi A. Oni su ponudili da će obilaznicu izgraditi za 599 milijuna kuna.

Ostale četiri ponude premašivale su procijenjenu vrijednost. Zajednica ponuditelja Strabag AG i GP Krk ponudila je izgradnju po cijeni od 650 milijuna kuna, kineski China Road and Bridges Corporation (CRBC), tvrtka koja gradi Pelješki most, ponudio je cijenu od 662 milijuna, a ponuda još jedne kineske tvrtke, China Railway 14TH Bureau group company ltd, iznosila je 883 milijuna kuna. Najskuplju ponudu od 902 milijuna kuna dao je Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., tvrtka koja za HŽ Infrastrukturu izvodi radove na rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, vrijednom tri milijarde kuna.