Pandemija prepolovila neto prihode Ubera

Nakon što je pandemija početkom 2020. poharala svijet, ključni pokazatelji Uberova poslovanja – broj vožnji, broj aktivnih korisnika na mjesečnoj razini i vrijednost ugovorenih poslova - su se pogoršali, što je rezultiralo padom neto prihoda

18
Uber

COVID-19 poremetio je mnoge industrije koje su prije pandemije cvjetale. Među vodećim svjetskim brendovima koje je pandemija nedvojbeno teško pogodila je Uber. Prema podacima koje je iznio Stock Apps, tromjesečni neto prihod platforme za dijeljenje vožnje u drugom tromjesečju prošle godine su se prepolovili.

Uber je tvrtka koja od svog osnutka 2009. godine bilježi rast. Nakon uspjeha na američkom tržištu proširili su se te danas pokrivaju više od 60 zemalja i više od 900 urbanih područja. Međutim, epidemiološke mjere kojima je širom svijeta ograničeno kretanje teško su pogodile Uberovo poslovanje.

Neto prihod kompanije smanjio se s 3,3 milijarde dolara u prvom tromjesečju prošle godine na 1,9 milijardi u drugom tromjesečju. To je pad za 40 posto. U usporedbi s rekordnim kvartalnim prihodom od 3,7 milijardi dolara iz četvrtog tromjesečja 2019. prihodi u drugom lanjskom tromjesečju bili su gotovo upola manji.

Pad broja vožnji, aktivnih korisnika i rezervacija

Iako je Uber proširio ponudu na druge usluge kao što je Uber Eats (dostava hrane), još uvijek je najprepoznatljiviji kao aplikacija za dijeljenje vožnje Prije pandemije Uber je dominirao tržištem, no izbijanje pandemije je očekivanu svjetlu budućnost učinila vrlo neizvjesnom.

Nakon što je pandemija početkom 2020. poharala svijet, ključni pokazatelji Uberova poslovanja – broj vožnji, broj aktivnih korisnika na mjesečnoj razini i vrijednost narudžbi (rezervacija ili ugovorenih poslova) – su se pogoršali, što je rezultiralo padom neto prihoda. Vrijednost ugovorenih poslova na globalnoj razini u četvrtom tromjesečju 2019. dosegnula je rekordnu razinu od 18 milijardi dolara, a li u drugom tromjesečju 2020. pala je za 43,6 posto na nešto više od 10 milijardi dolara.

Mobilnost je okosnica Uberovog poslovanja, a nakon ograničavanja kretanja potreba za Uberovim uslugama se drastično smanjila. U četvrtom kvartalu 2019. Uber je obavio gotovo dva milijuna vožnji, a u drugom kvartalu prošle godine samo 737 milijuna. Broj aktivnih korisnika na mjesečnoj razini u istom razdoblju pao je za više od 50 posto jer je većina ljudi radila od kuće i nije imala potrebu da koristi aplikaciju.

U trećem kvartalu prošle godine zabilježen nje neznatan oporavak ključnih pokazatelja, ali to je daleko od brojki iz 2019. godine. U trećem kvartalu neto prihod iznosio je 2,8 milijardi dolara, što je 20 posto manje u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine.

No, mnoge zemlje prolaze kroz drugi i treći val pandemije pa bi oporavak mogao biti kratkotrajan. Zbog epidemioloških mjera širom svijeta, osobito u ključnim gradskim područjima u kojima Uber posluje, budućnost kompanije koja je mnogima bila uzor kao poslovni model vrlo je neizvjesna.