Rast prihoda Atlantic Grupe u prvih šest mjeseci 2022.

Najveći rast od 23,1 posto ostvarilo je Strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, a slijedi SPP Kava, s brendovima Barcaffe i Grand kafa s rastom od 15,3 posto

33
Atlantic Grupa Emil Tedeschi

Atlantic Grupa je tijekom prvih šest mjeseci 2022. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 2,99 milijardi kuna, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 11 posto. Pod utjecajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 13,6 posto u odnosu na prvo polugodište 2021. i iznosi 334,8 milijuna kuna, dok je neto dobit smanjena za 23,1 posto i iznosi 167,4 milijuna kuna, navodi se u priopćenju kompanije.

Rezultate je komentirao predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi kazavši da se u prvom polugodištu 2022. godine nastavio ostvarivati značajan rast prihoda, unatoč svim izazovima s kojima se jkompanija suočava.

“Rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima vlastitih i principalskih brendova te kao posljedica bolje epidemiološke situacije i ukidanja protupandemijskih mjera, što se pozitivno odrazilo na prihode u HoReCa segmentu. Dio porasta prihoda rezultat je također dizanja prodajnih cijena, čime smo ipak samo djelomično kompenzirali negativne utjecaje značajnih poskupljenja ključnih sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga, a što je, kao što smo i najavili, utjecalo na pad profitabilnosti. Unatoč složenoj gospodarskoj situaciji, i u drugoj polovici 2022. godine očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuirane opskrbe naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka”, istaknuo je Tedeschi.

Najveći rast bilježe Pića, Kava i Farmacia

Najveći rast od 23,1 posto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, a slijedi SPP Kava, s brendovima Barcaffe i Grand kafa s rastom od 15,3 posto.  Izniman rast od 15,1 posto ostvario je i ljekarnički lanac Farmacia, a dvoznamenkastu stopu rasta od 10,6 posto ima i SPP Delikatesni namazi s nosećim brendom Argeta.

Među tržištima prednjače BiH s rastom od 16,2 posto, Srbija s rastom od 14,9 posto i Hrvatska s rastom od 11,8 posto. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvoj polovici godine rasla 10 posto.

Atlantic Grupa je proširila i distribucijski portfelj, i to suradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspješne suradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Sjeverne Makedonije.

Rekordna dividenda – 50 kuna po dionici

Od važnijih korporativnih događanja kompanija ističe da je isplaćena povijesno najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po dionici te je usvojena i odluka o cijepanju dionica Atlantic Grupe, na temelju koje je jedna postojeća dionica, pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna, podijeljena na četiri nove redovne dionice, pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.

Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tijela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusna stručnjakinja u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, te Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.

Potkraj prvog polugodišta Atlantic Grupa je, u okviru procesa dezinvestiranja manjih i non-core djelatnosti, s kompanijom Vik Pro Univerzal d.o.o. potpisala kupoprodajni ugovor za prodaju proizvodne lokacije Palanački kiseljak u Smederevskoj Palanci.