Rimac prekida suradnju s kineskim proizvođačem baterija

Hrvatski proizvođač električnih sportskih automobila prekida suradnju s kineskim proizvođačem baterija Camel Group koji je suočen s optužbama američke vlade da u svojim pogonima koristi prisilni rad Ujgura

39
Camel Group Rimac automobili
Mate Rimac [Izvor: Rimac automobili]

Glasnogovornica hrvatskog proizvođača sportskih automobila potvrdila je u njemačkom izdanju tjednika WirtschaftsWoche prekid suradnje s Camel Groupom, kineskim proizvođačem baterija koji je 2017. u Rimčevu kompaniju uložio 30 milijuna eura.

Pozadina priče je da je Camel Group, prema američkom Ministarstvu domovinske sigurnosti, jedna od 71 kineske tvrtke optužene da iskorištava Ujgure za prisilni rad u svojim kineskim pogonima. Proizvodi tih tvrtki, uključujući proizvode koji sadrže komponente koje te tvrtke proizvode, ne smiju se uvoziti u Sjedinjene Države.

Rimca i Camel grupe su 2018. dogovorili i zajedničko ulaganje, vrijedno 158,2 milijuna dolara, u tvornicu baterija koja se trebala graditi u Xiangyangu, u kineskoj pokrajini Hubei naseljenoj Ujgurima. Prema tadašnjim informacijama, Rimac je trebao imati 40 posto udjela u zajedničkom ulaganju, s tim da bi u projekt investirao pet milijuna eura te svoje znanje i tehnologiju.

U odgovoru na upit WirtschaftsWochea poslanom elektroničkom poštom Rimac grupa navodi da je “primila na znanje optužbe u vezi s prisilnom radom” u pogonima jednog od svojih investitora, Camel Grupom. Hrvatska kompanija također navodi da zajednički projekt nije operativno aktivan od 2022. i da je “trenutno u postupku gašenja”.

Camel je također dobavljač Volkswagen koncerna, koji još uvijek nije raskinuo suradnju. Rimac je pak povezan s VW grupom jer Porsche drži oko 20 posto dionica hrvatske tvrtke i postoji bliska razvojna suradnja. VW je također uveo luksuzni brend Bugatti u joint venture s Rimcem.

VW je za WirtschaftsWoche potvrdio da “kineska podružnica Volkswagen grupe ima poslovni odnos s podružnicom Camel grupe”. Međutim, VW proizveden u Kini s Camel komponentama – tvrtka uglavnom proizvodi hibridne i starter baterije za motore s unutarnjim izgaranjem – VW neće izvoziti. Ti će se automobili vjerojatno prodavati isključivo na kineskom tržištu.