U manje od godinu dana od otvorenja prve pop-up trgovine početkom kolovoza prošle godine u Novigradu, Studenac je razvio i nadogradio svoj inovativni koncept te ga ovog ljeta proširio na ukupno devet lokacija. Studenac pop-up dućani otvorili su se diljem jadranske obale. Otvoreni su dućani u Rapcu, Dramlju, Zatonu kod Zadra, Selcu, Opatiji – Ičićima, Krku, Visu, Zadru i Tribunju.
Jedna od istaknutih značajki pop-up prodavaonice pažljivo je odabrani asortiman koji se temelji na TO GO ponudi i paketiranim proizvodima za brzo konzumiranje. U asortimanu prevladavaju pekarski proizvodi, svježe voće i povrće, vrhunske delikatese, alkoholna i bezalkoholna pića, raznovrsne grickalice i slatkiši, ali i neprehrambeni proizvodi poput kozmetike, higijenskih potrepština i hrane za kućne ljubimce.
“Prošlogodišnji pilot projekt pop-upa u Novigradu pokazao se kao pun pogodak jedinstvenog modela trgovine u maloprodaji u Hrvatskoj. Tako je ove godine proširen u kampovima i na plažama, a planiramo ga postaviti i u urbanim sredinama na obali te u kontinentalnom dijelu zemlje. Koncept će se nadograđivati prateći razvoj Studenca, povratne informacije kupaca i prodajnog tima na terenu”, izjavila je voditeljica projekata inovacija u Studencu Gordana Kartelo.
Privremene, pop up trgovine izuzetno su popularne i predstavljaju značajan trend u maloprodajnom sektoru. Pop-up format izvrstan je primjer sinergije formata dućana u susjedstvu, inovativnosti i održivosti u poslovanju. Naime, pop-up u potpunosti slijedi principe dućana u susjedstvu koji je blizu kad je najpotrebnije, prilagođava se u potpunosti potrebama mikro zajednice te omogućava kupcima da u svakom trenutku u vrlo kratkom vremenu mogu pronaći „i sitno i bitno”, navodi se u priopćenju Studenca.
“Moglo bi se reći da pop-up prodavaonica diže format dućana-susjeda na višu razinu jer je riječ o mobilnom objektu koji se premješta sukladno potrebama i fluktuaciji ljudi te trenutačno udovoljava potrebama zajednice. Održivi aspekt razvoja ovakve vrste prodajne mreže temelji se na činjenici da pop-up dućani urbanistički ne interveniraju u prostor, poštujući prirodno ili urbano okruženje u kojem se nalaze, istovremeno zadovoljavajući potrebu zajednice za proizvodima i uslugama.”
Turistička djelatnost važan je gospodarski čimbenik u Hrvatskoj, a temelji se na integriranoj ponudi i gostoljubivosti lokalnog okruženja, čiji je važan element i dostupnost maloprodajnih lanaca u turističkim središtima, bilo da se oni nalaze na obali ili kontinentu. Studenac pop-up dućani tako predstavljaju sitan ali bitan doprinos razvoju turističke ponude i dostupnosti.
Trgovački maloprodajni lanac Studenac kao kompanija posluje od 1991. godine. Kasnih 90-ih proširio je poslovanje otvaranjem veleprodajnog skladišta u Dućama i nekoliko maloprodajnih trgovina u Omišu. Od 2018. počinje transformacija poslovanja popraćena akvizicijama i organskim rastom.
Preuzimanjem Istarskih supermarketa i Sonika 2019. lanac jača svoju poziciju i posluje duž cijele jadranske obale. Status utvrđuje 2021. preuzimanjem lanca Bure Trgovina, a važan poslovni iskorak iste godine čini otvaranjem prvih prodavaonica u Zagrebu. U 2022. Studenac preuzima dubrovački Pemo, kutinsku Loniu i više manjih lanaca diljem Hrvatske, a u 2023. lance Strahinjčicu i Špar, te je sada prisutan na nacionalnom nivou. Studenac trenutačno zapošljava gotovo 6000 djelatnika, ima više od 1200 prodavaonica i među vodećim je maloprodajnim lancima u Hrvatskoj.