Tehnomont ugovorio gradnju hibridnog broda za norveškog brodara

Tehnomont je ugovorio gradnju trećeg broda na hibridni pogon, a drugi po redu za Moen Marin. S novim ugovorima Tehnomont brodogradilište Pula osiguralo je punu zaposlenost svojih kapaciteta za iduću godinu

85
Tehnomont
Tehnomont je za Norvežane već izgradio seriju personaliziranih brodova za ribogojilišta [Izvor: Tehnmont]

Brodogradilište Tehnomont gradit će hibridni brod za norvešku kompaniju Moen Marin iz Trondheima, potvrdila je predsjednica Uprave pulskog brodogradilišta Gordana Deranja za Poslovni dnevnik. Bit će to treći brod na hibridni pogon koji će graditi Tehnomont, a drugi po redu za Moen Marin. S novim ugovorima Tehnomont brodogradilište Pula osigurao je punu zaposlenost svojih kapaciteta za iduću godinu.

S kompanijom Moen Marin ugovorena je gradnja hibridnog servisnog broda dužine 26 metara i širine 12,4 metara za ribogojilišta, brzine 12 čvorova. Brod će biti opremljen baterijama od 3 MWh. Tehnomont je za Norvežane već izgradio seriju personaliziranih brodova za ribogojilišta.

Početak gradnje novog broda planira se u prvim mjesecima iduće godine, a tome će prethoditi izrada dokumentacije što razdoblje gradnje uokviruje na 18 mjeseci od potpisivanja ugovora. Ugovorena je i opcija prema kojoj će u roku od četiri mjeseca naručitelj potvrditi ili eventualno odustati od gradnje još jednog broda.

“Moen Marin AS, inače naš dugogodišnji partner, odlučio se za novi izgled hibridnog broda. U tijeku je projektiranje kojim će se definirati novi dizajn njihovih brodova. Očekujemo da ćemo krenuli s gradnjom u veljači ili ožujku iduće godine”, kaže Deranja.

Pulsko brodogradilište pred zaključenjem je još jednog novog ugovora za drugu norvešku tvrtku koju još ne mogu imenovati. Razgovori se vode isključivo oko pojedinih stavki ugovora, dok su tehničke karakteristike već dogovorene. Radi se o katamaranu dugom 24 metra i širokom 13 metara.

Ukupna vrijednost ta dva broda iznosi 18 milijuna eura, a gradnja katamarana kreće do kraja ove godine. “Projektna dokumentacija je već napravljena i nakon potpisivanja ugovora, kroz mjesec ili dva planiramo aktivnosti vezane uz nabavu materijala”, rekla je Deranja.

“S obzirom na stanje na tržištu i na dužinu projektiranja i ostalog posla, gradnja traje 18 mjeseci, tako da je u startu potreban veliki kapital da bi se zadržala ugovorena cijena. Naše kapacitete definira iznos bankarske garancije koju možemo dobiti. Inače imamo jako puno upita, no kapacitete zbog navedenog ne možemo širiti”, kaže Deranja dodajući da oprezno kombiniraju i načine plaćanja, a to uključuje i avansne uplate za što je primjer navedena gradnja katamarana, piše Suzana Varošenac.