Telemach Hrvatska pridonio prihodima United Grupe s 10 posto

Ulaskom u Hrvatsku, Bugarsku i Grčku United Grupa povećala je svoje potencijalno tržište  na približno 40 milijuna ljudi, uz značajan rast prihoda na razinu od gotovo 2 milijarde eura godišnje

80
Izvršna direktorica United Grupe Victoriya Boklag [Izvor; United Grupa]

United Grupa, u okviru koje u Hrvatskoj posluju telekom operator Telemach Hrvatska te televizije i portali Sport Klub i N1, Nova TV, Doma TV te portal dnevnik.hr, objavila je poslovne rezultate za 2020. godinu i prvo tromjesečje 2021. godine.

Prihodi u 2020. godini porasli su za 56,5 posto i iznose 1,16 milijardi eura, dok su prihodi za prvo tromjesečje 2021. porasli za 126,5 posto na 439,4 milijuna eura. Uključujući efekte akvizicija (PF L2QA prihodi), zaključno s prvim tromjesečjem 2021. godine, iznose 1,93 milijarde eura.

Prilagođena EBITDA povećala se za 52,5 posto i iznosi 481,3 milijuna eura u 2020. godini, dok je prilagođena EBITDA u prvom tromjesečju 2021. porasla za 111,8 posto na 179,2 milijuna eura. Slično tome, prilagođena EBITDA za posljednja dva tromjesečja na godišnjoj razini, uključujući efekte akvizicija (PF L2QA EBITDA), u ožujku 2021. godine iznosila je 763 milijuna eura.

Održivi investicijski program osnova za daljnji rast. Investicije (kapitalna ulaganja) su u 2020. povećane za 57,3 posto na 310,2 milijuna eura, dok su kapitalna ulaganja u prvom tromjesečju 2021. povećana za 57,9 posto na 91,3 milijuna eura u prvom tromjesečju 2020. godine.

To je rezultiralo konverzijom gotovine od 171,1 milijuna eura u 2020. u usporedbi sa 118,4 milijuna eura u 2019. i povećanjem na 87,9 milijuna eura u prvom tromjesečju 2021. sa 26,8 milijuna eura u prvom tromjesečju 2020. godini.

Godina transformacija

“Godina 2020. bila je godina najvećih transformacija u našoj povijesti i smatramo da je 2021. jednako važna. Pozitivni trendovi rasta prihoda i EBITDA se nastavljaju. Naš stabilan put profitabilnog rasta potpomognut je značajnim akvizicijama koje su nam otvorile nova tržišta i koje pružaju podršku kontinuiranom liderstvu United Grupe u regiji kada je riječ o telekomunikacijskim i medijskim uslugama. Na svakom tržištu vidimo značajne mogućnosti za rast, kao i zdravu sinergiju s ostatkom Grupe”, rekla je izvršna direktorica United Grupe Victoriya Boklag.

Ulaskom u Hrvatsku, Bugarsku i Grčku United Grupa povećala je svoje potencijalno tržište  na približno 40 milijuna ljudi, uz značajan rast prihoda na razinu od gotovo 2 milijarde eura godišnje. Broj korisnika na kraju prvog tromjesečja 2021. iznosi približno 11 milijuna, što je rast od 120 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Iako su akvizicije najviše pridonijele rastu, United Grupa je uspješno nastavila organski rast usprkos brojnim izazovima koje je uzrokovala pandemija bolesti COVID-19. Organski rast ostvaren je u svim segmentima – Pay TV usluga, telefonije, mobilne telefonije i interneta.

Dobro diverzificirano poslovanje

United Grupa ima dobro diverzificirano poslovanje s vodećim tržišnim pozicijama u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Bugarskoj i Grčkoj, navodi se u priopćenju.

U prvom tromjesečju 2021. godine, kompanija VIVACOM u Bugarskoj ostvarila je 29 posto prihoda Grupe, Telemach Slovenija i Forthnet u Grčkoj po 14 posto, SBB Srbija 13 posto, Telemach Hrvatska 10 posto, a Telemach BH i Telemach Crna Gora manje od 5 posto prihoda Grupe.

Kompanija United Media ostvarila je 13 posto ukupnih prihoda Grupe u prvom tromjesečju 2021.godine.

Najveći doprinos konsolidiranoj EBITDA -i u tromjesečju ostvarili su VIVACOM (34%), SBB (17%), United Media (14%) i Telemach Slovenija (13%).

U prvom tromjesečju 2021. godine Grupa je rebrendirala Tele2 Hrvatska u Telemach Hrvatska i definirala novu strategiju poslovanja, temeljenu na iskustvu nakon izuzetno uspješne integracije nekadašnjeg slovenskog Tušmobila, danas Telemach Slovenija. To je uključilo i uvođenje prve hrvatske 10 Giga optičke mreže koja omogućava iznimno brzi broadband interneta.

Investicije kao temelj rasta

Grupa nastavlja s investicijama širom regije, uključujući ulaganja u fiksnu i mobilnu mrežu, kao i u medije. Program vrijedan 500 milijuna eura najavljen u ožujku, kao podrška uvođenju nove generacije optičke mreže diljem jugoistočne Europe, omogućit će milijunima privatnih i poslovnih korisnika pristup 10 Giga uslugama.

United Grupa nastavlja s uvođenjem 5G mobilnih usluga u jugoistočnoj Europi, uz aukcije od 51,6 milijuna eura za stjecanje novih 5G frekvencija za Telemach Slovenija i 2,3 milijuna eura za VIVACOM Bugarska.

Krajem 2020. godine, United Grupa je proširila svoje poslovanje na e-trgovinu pokretanjem prve integrirane online i TV trgovine Shoppster.com u Srbiji i Sloveniji. Kroz ovu greenfield investiciju United Grupa nastoji dodatno iskoristiti svoj telekomunikacijski i medijski sustav kako bi generirala nove izvore prihoda.

“Pozitivni trendovi nastavljaju se na cijelom tržištu. Vrlo smo optimistični kada je riječ o budućnosti kompanije i aktivno radimo na novim uspjesima”, porućilaje Boklag.