Tunel Kozjak gradit će China Road and Bridge Corporation

Kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation ponudila je da će tunel kroz Kozjak i spojnu cestu prema Jadranskoj magistrali u Kaštel Kambelovcu izgraditi za 74,6 milijuna eura bez PDV-a

163
cestogradnja - brza cesta Varaždin - Krapina

Tunel kroz Kozjak i spojnu cestu prema Jadranskoj magistrali (službeno državnoj cesti broj 8) gradit će kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation koja je gradila Pelješki most. Ponuda ove kineske tvrtke  za posao izgradnje spojne ceste čvor Vučevica na autocesti A1 – čvor na državnoj cesti broj 8 vrijedna 74,6 milijuna eura bez PDV-a odabrana je kao ekonomski najpovoljnija, priopćeno je iz tvrtke Hrvatske ceste koja je naručitelj i investitor projekta.

Procijenjena vrijednost izgradnje dvotračne državne ceste duge 6,85 kilometara od čvora Vučevica na autocesti A1 do državne ceste D8 odnosno Jadranske magistrale u Kaštel Kambelovcu u postupke javne nabave iznosila je nešto manje od 83 milijuna eura bez PDV-a. Dionica obuhvaća tunel Kozjak dug 2,5 kilometra i cestu prema Jadranskoj magistrali dugu oko 4,3 kilometra. U ovaj natječaj nije uključena gradnja čvora na Jadranskoj magistrali.

Uz ponudu tvrtke China Road and Bridge Corporationa na natječaj su pristigle još četiri ponude: konzorcij španjolskih tvrtki Comsa i Nortunel ponudio je da će posao obaviti za 119,2 milijuna eura bez PDV-a, turska tvrtka Yapi Mekezi Insaat ve Sanayi predala je ponudu vrijednu 113,6 milijuna eura, zajednička ponuda austrijskog Strabaga i njene hrvatske podružnice bila je vrijedna 87,23 milijuna eura bez PDV-a, a ponuda zajednice kineskih tvrtki Sinohydro Corproation i Sinohydro Biro 113,4 milijuna eura bez PDV.

Tvrtke koje nisu prošle na natječaju imaju rok od 15 dana da se žale na tu odluku Hrvatskih cesta.

Cesta od čvora Vučevica do državne ceste D8 u Kaštel Kambelovcu dio je projekta Novi ulaz u Split, koji je važan za rješavanje splitskih prometnih gužvi. Projekt je podijeljen u tri faze. Prva faza obuhvaća izgradnju dvotračne državne spojne ceste od Vučevice do državne ceste broj 8, a Hrvatske ceste će ovu fazu financirati vlastitim sredstvima. Izgradnja druge faze do Kopilice trebala bi se financirati sredstvima iz fondova EU-a, a treća faza, do luke, u ingerenciji je Grada Splita.

Sredinom travnja počeli su radovi na poddionici čvor Vučevica – sjeverni portal tunela Kozjak, čija je vrijednost gotovo 3,5 milijuna eura. Radove izvodi tvrtka Euro-asfalt iz Sarajeva.

>>Kineski CRBC dao najnižu ponudu za prvu fazu Novog ulaza u Split