Kineski CRBC dao najnižu ponudu za prvu fazu Novog ulaza u Split

Riječ je o dionici državne ceste dugoj 6,85 kilometara na kojoj se nalazi i tunel Kozjak dug 2,5 kilometra, koji bi mostom preko Kaštelanskog zaljeva trebao otvoriti izravnu vezu Dalmatinske zagore sa splitskom trajektnom lukom

191
Split - Trajektna luka [Image by Marijana from Pixabay]

U Hrvatskim cestama otvorene su ponude za izgradnju dvotračne državne ceste od čvora Vučevica na autocesti A1 do državne ceste D8 odnosno Jadranske magistrale u Kaštel Kambelovcu. Riječ je o dionici dugoj 6,85 kilometara na kojoj se nalazi i tunel Kozjak dug 2,5 kilometra, koji će otvoriti izravnu vezu Dalmatinske zagore sa splitskom trajektnom lukom.

Naime, cesta bi se trebala nastaviti mostom preko Kaštelanskog zaljeva u dužini od 1500 metara na spoj Kopilica, čime bi se skratio put do trajektne luke Split.

Zbog niza žalbi od objave natječaj do otvaranja ponuda prošlo je 15 mjeseci. Procijenjena vrijednost radova iznosila je 82,8 milijuna eura bez PDV-a, a zaprimljeno je pet ponuda.

Najnižu ponudu u iznosu od 74,6 milijuna eura bez PDV-a predala je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja je gradila Pelješki most. Strabag je ponudio da će dionicu od čvora Vučevica do državne ceste D8 u Kaštel Kambelovcu izgraditi za 87,2 milijuna eura bez PDV-a, a turski Yapi Merkezi Insaat i druga kineska kompanija Synohidro Corporation dali su ponude od 113 milijuna eura. Najvišu ponudi dala je španjolska tvrtka Comsa – 119,1 milijun eura.

Hrvatske ceste će sada valorizirati ponude kako bi odabrale najpovoljnijeg ponuđača.

Cesta od čvora Vučevica do državne ceste D8 u Kaštel Kambelovcu dio je projekta Novi ulaz u Split, koji je važan za rješavanje splitskih prometnih gužvi. Projekt je podijeljen u tri faze. Prva faza obuhvaća izgradnju dvotračne državne spojne ceste od Vučevice do državne ceste, a Hrvatske ceste će ovu fazu financirati vlastitim sredstvima. Za drugu fazu do Kopilice priprema se dokumentacija za apliciranje za sredstva iz fondova EU-a, a treća faza, do luke, u ingerenciji je Grada Splita.

>>Za rješenje prometnih uskih grla oko Splita 2,44 milijarde kuna