Raspisani natječaji za bespovratne potpore za unapređenje turizma

Bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 9 milijuna kuna dodjeljivat će se za unapređenje proizvoda, stvaranja prepoznatljivog imidža hrvatskog turizma i zemlje u cjelini te obogaćivanje ponude u pred i posezoni

386
bespovratne potpore za unapređenje turizma
Bjelolasica (izvor: Karlovačka županija)

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) objavila je javne pozive za programe potpora putem kojih će se dodjeljivati bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 9 milijuna kuna za unapređenje proizvoda, stvaranja prepoznatljivog imidža hrvatskog turizma i zemlje u cjelini te obogaćivanja ponude u pred i posezoni.

Objavljeni su:

  • Javni poziv za dodjelu potpora turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima u 2018. godini,
  • Javni poziv za potpore projektima turističkih inicijativa i proizvoda na turistički nerazvijenim područjima u 2018. godini te
  • Javni poziv za dodjelu potpora programima destinacijskih menadžment kompanija u 2018. godini.

Prijave na navedene javne pozive otvorene su do 31. siječnjem 2018. godine.

“Ove godine odlučili smo raspisati javne pozive već u siječnju jer korisnicima naših potpora želimo dati dovoljno vremena za apliciranje, ali i za planiranje te realizaciju aktivnosti. Pozivamo sve zainteresirane subjekte koji zadovoljavaju propisane uvjete da prijave svoje projekte jer samo daljnjim ulaganjima u infrastrukturu i sadržaje možemo zadržati pozitivne trendove”, poručio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

Dodao je kako će rezultati svih natječaja biti poznati tijekom prve polovice godine.

Potpore turističkim zajednicama

Na temelju Javnog poziva za dodjelu potpora turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima u 2018. odobravat će se bespovratne potpore za:

  • razvoj i unapređenje turističke ponude odredišta i uvjeta boravka turista
  • razvoj, obnovu i unapređenje javne turističke infrastrukture
  • za edukacije.

Ukupno je za potpore turističkim zajednicima na turistički nerazvijenim područjima osigurano 5 milijuna kuna.

U smislu ovog Javnog poziva, objavljen je i novi Pravilnik o potporama turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima (NN br. 132/2017). Pravilnik uzima u obzir razvrstavanje jedinica lokalne samouprave prema Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti iz 2013. godine (NN 158/13).

Potpore projektima na turistički nerazvijenim područjima

Za potpore koje će se odobravati na temelju Javnog poziva za potpore projektima turističkih inicijativa i proizvoda na turistički nerazvijenim područjima u 2018. godini osigurana su 2 milijuna kuna. Bespovratne financijske potpore u okviru ovog poziva namijenjene su za:

  • poduzetničke i javne projekte na turistički nerazvijenim područjima koji pridonose ciljevima kao što su aktiviranje neiskorištenih turističkih resursa i kreiranje novih motiva dolazaka turista na turistički nerazvijena područja, posebice u predsezoni i posezoni,
  • izgradnji, obnovi i podizanju kvalitete smještajnih kapaciteta i dodatnih turističkih sadržaja na turistički nerazvijenim područjima,
  • izgradnji i obnovi javne turističke infrastrukture na turistički nerazvijenim područjima,
  • razvoju turističke ponude s većom dodanom vrijednošću koja će omogućiti veću prosječnu potrošnju turista
  • razvoju gospodarske aktivnosti i povećanju zaposlenosti na turistički nerazvijenim područjima.

Potpore će se odobravati kroz dva programa:

  • razvoja i unapređenja ključnih proizvoda u razdoblju pred i posezone
  • razvoja turističkih inicijativa i proizvoda.

Potpore programima destinacijskih menadžment kompanija

Za bespovratne novčane potpore programima destinacijskih menadžment kompanija, na koje se odnosi treći objavljeni javni poziv, namijenjena su 2 milijuna kuna.

Potpore se dodjeljuju za programe razvoja i uvođenja na tržište složenih turističkih proizvoda za tržište posebnih interesa koji pridonose ciljevima kao što su:

  • aktiviranje neiskorištenih turističkih resursa i kreiranje novih motiva dolazaka turista na cijelom području Hrvatske
  • obogaćivanje turističke ponude
  • razvoj inovativnih proizvoda koji omogućavaju produljenje turističke sezone i smanjenje sezonalnosti, povećanje turističkog prometa (posebice u predsezoni i posezoni te na kontinentu)
  • stvaranje prepoznatljivog imidža Hrvatske kao destinacije turizma posebnih interesa te tržišnoj valorizaciji složenih turističkih proizvoda kao razloga dolaska turista na pojedinu destinaciju u Hrvatskoj.