Mastercard osniva Centar za inovacije u turizmu uz potporu španjolske vlade

Centar, čije će sjedište biti u Madridu, a otvorit će se u drugom tromjesečju 2022., razvijat će rješenja za podršku održivom i uključivom oporavku globalnog turističkog sektora kroz inovacije, istraživanje i suradnju u cijelom ekosustavu

21
inovacije u turizmu
[Izvor: Mastercard]

Mastercard je najavio osnivanje novog Centra za inovacije u turizmu (Tourism Innovation Hub) u Španjolskoj, uz potporu španjolske vlade. Centar, čije će sjedište biti u Madridu, a otvorit će se u drugom tromjesečju 2022., razvijat će rješenja za podršku održivom i uključivom oporavku globalnog turističkog sektora kroz inovacije, istraživanje i suradnju u cijelom ekosustavu. Inicijativu su na Međunarodnom sajmu turizma FITUR, ratificirali Reyes Maroto, španjolski ministar industrije, trgovine i turizma i Mark Barnett, predsjednik Mastercard Europe.

U 2019., putovanja i turizam predstavljali su 10,4 posto globalnog BDP-a, ali su se u 2020. gotovo prepolovili, a slična situacija se dogodila i s međunarodnim posjetiteljima koji su potrošili 1.691,5 milijardi američkih dolara u 2019., a iznos je pao na 517,6 milijardi u 2020. godini. Prema posljednjim procjenama Svjetske turističke organizacije (UNWTO) dolasci međunarodnih turista su ostali na 70 do 75 posto ispod razine iz 2019. godine. Značaj ovih promjena nije samo važan za BDP, nego i za industriju pri čemu upravo industrija igra vitalnu ulogu u stvaranju radnih mjesta i stvaranju prilika za mikro i mala poduzeća diljem svijeta.

Budućnost turizma je u novim idejama

Unatoč jasnim izazovima, podaci Mastercarda pokazuju da postoje mogućnosti za snažan oporavak u relativno bliskoj budućnosti. Mnogi potrošači razmišljaju o tome kako potrošiti svoj dio od pet milijardi američkih dolara ukupno ušteđenih od početka pandemije, a putovanja su, nakon konzumiranja obroka van kuće, na drugom mjestu aktivnosti koja se najviše propušta tijekom lockdowna.

“Mastercard je predan omogućavanju inovacija i osiguravanju da se tehnologija iskoristi za uključiviji, pravedniji i održiviji oporavak“, izjavio je Mark Barnett, predsjednik Mastercard Europe. “Centar za inovacije u turizmu poticat će programe i izgraditi partnerstva koja će pomoći industriji da se oporavi i potaknut će uključiviji i održiviji rast turizma. S obzirom na to da je smješten u Španjolskoj, omogućit će nam da iskoristimo stručnost zemlje koja je istinski povezana s turizmom i koja je druga najposjećenija destinacija na svijetu.”

Glavni tajnik UNWTO-a Zurab Pololikashvili istaknuo je:

“Budućnost turizma bit će vođena novim idejama, novim poslovnim metodama i zajedničkim rješenjima za prevladavanje izazova i ispunjenje ogromnog potencijala našeg sektora. UNWTO je toplo pozdravio stvaranje novog Centra za inovacije u turizmu i raduje se bliskoj suradnji s Mastercardom kako bi se iskoristila moć podataka i kreativnosti za izgradnju uključivijeg i održivijeg sektora.”

Turistički centar za inovacije djelovat će kao globalna platforma za istraživanje industrije, razvoj turističke strategije i kreiranje proizvoda i rješenja po mjeri, kroz partnerstva i inicijative kao što su:

  • Thought Leadership: korištenje uvida u podatke i prikupljanje značajki ciljnih potrošača kako bi se identificirali trendovi i informirali o donošenju odluka
  • Razvojni centar: sukreiranje novih proizvoda i usluga, kodificiranje najboljih praksi i služenje kao platforma za okupljanje partnera iz javnog i privatnog sektora radi zajedničkog uvođenja inovacija,
  • Laboratoriji kao usluga: dizajniranje, razvoj i testiranje novih proizvoda i platformi koje isporučuju prva digitalna, održiva i uključiva rješenja za industriju, koja se bave zajedničkim poslovnim i potrošačkim prioritetima.

Podrška globalnoj turističkoj industriji

Mastercard kroz svoju pouzdanu mrežu i vodeću tehnologiju stoji u središtu globalne turističke industrije tako što:

  • Olakšava plaćanja kako bi turisti mogli trošiti sigurno i jednostavno kada putuju u inozemstvo
  • Omogućava prihvaćanja digitalnih plaćanja za mala poduzeća kako bi im se omogućilo da imaju koristi od turizma
  • Surađuje s putničkim agencijama, zračnim prijevoznicima, pružateljima usluga u ugostiteljstvu i mnogim drugima diljem ekosustava
  • Izgrađuje lojalnost kroz platformu Priceless.com, dajući turistima prilagođen pristup najboljim i najuzbudljivijim prilikama kada istražuju ili se vraćaju na željena odredišta
  • Gradi partnerstva s turističkim agencijama za podršku tvrtkama u turističkoj industriji i poticanje ulaznog turizma putem digitalnih bonova i poticajnih shema
  • Pruža uvid u podatke vladama i turističkim agencijama radi utvrđivanja trendova i informiranja strategija, uključujući Mastercard Economics Institute Insights Reports

Kao jedan od alata, Mastercardova platforma Tourism Insights analizira cijeli potrošački put, prije, za vrijeme i poslije putovanja te tako korisnicima – organizacijama u turističkom sektoru – omogućava bolje razumijevanje planova, interesa i preferencija posjetitelja, što im služi za oblikovanje ponude te usmjeravanje marketinških ulaganja. Ovo rješenje pomaže turističkim zajednicama i vladinim agencijama na lokalnoj i nacionalnoj razini da planiraju svoje programe oporavka turizma, od pokretanja međunarodnih marketinških kampanja do dodjele subvencija građanima za poticanje lokalne potrošnje u turističkom sektoru. Tim se alatom, između ostalih, koriste London, Pariz, Madrid, New York i grčka turistička zajednica.