Njemačka online platforma za rezervaciju smještaja Campsy provela je istraživanje o cijenama smještaja u više od 200 gradova i regija. Istraživanjem su obuhvaćeni hoteli s jednom do pet zvjezdica, hosteli, kampovi i usluge smještaja peer-to peer (P2P). Cilj istraživanja bio je bolje razumjeti okruženje u ugostiteljskoj djelatnosti te ponuditi turistima širu sliku o cijenama smještaja kako bi mogli procijeniti kako se one uklapaju u njihov proračun.
Zagreb je zauzeo 141. mjesto. Prema istraživanju, po cijenama smještaja u hostelima od 13 eura izjednačen je s Pragom (125.). Skuplji je od Praga kada je riječ o hotelima s manjim brojem zvjezdica, dok su cijene smještaja u hotelima s četiri ili pet zvjezdica daleko više u Pragu. Takav je odnos cijena i kod P2P smještaja: 88 eura u Pragu naprama 55 u Zagrebu.
Raste broj posjetitelja u Zagrebu
Ivica Max Krizmanić, direktor Hotela Esplanade Zagreb, s rezervom prihvaća rezultate ovog istraživanja: “Teško je procijeniti, no prema vlastitom iskustvu rekao bih da prikaz cijena nije realan. Ne znam kakva je točno bila metodologija, a i za Ljubljanu je izražena cijena za hotel s pet zvjezdica, a tamo takav ne postoji”. Dodaje kako broj posjetitelja u Zagrebu raste, a sukladno tomu rastu potražnja i ponuda u smještaju, kao i u ugostiteljstvu.
“Imamo veliki rast broja hostela, privatnog smještaja te hotela srednjih kategorija s kojima se podigla i kvaliteta u tom segmentu potražnje. Cjenovno je još pristupačan, a s obzirom na to da još uvijek nema kongresni centar, teško ga je uspoređivati s gradovima koji ga imaju jer kongresni centar uglavnom generira visoku popunjenost”, napominje.
Zagreb danas raspolaže sa 58 hotela, 49 hostela i 2360 smještajnih jedinica u privatnom smještaju, dva prenoćišta, tri gostionice, dva planinarska doma te dva seljačka domaćinstva, kaže Darja Dragoje, voditeljica Odnosa s javnošću Turističke zajednice grada Zagreba. “Zakoni ponude i potražnje reguliraju i definiraju tržište cijena, a što se tiče rasta broja gostiju koji bilježimo iz mjeseca u mjesec, možemo reći da ima prostora i za povećanje cijena uz razvitak adekvatne kvalitete ponude”, ističe ona.
Zagrebačka smještajna scena je, dodaje, vrlo aktivna: u 2016. te u prvih pet mjeseci ove godine grad je dobio pet novih hotela i šest hostela, dok privatni smještaj bilježi porast na mjesečnoj razini.
Diverzifikacija smještajne ponude
Smještajni kapaciteti razvijaju se paralelno s rastom dolazaka i noćenja gostiju, a u perspektivi bi za Zagreb bilo poželjno da dobije još koji luksuzni hotel te kamp, smatraju u Turističkoj zajednici.
“Esplanade je u ovom trenutku jedini hotel visoke kategorije. S obzirom na povećanu potražnju za takvom vrstom smještaja, dobro bi nam došao još koji hotel de luxe kategorije”, ističe Krizmanić. Cijene smještaja su zadnjih nekoliko godina rasle, a Krizmanić očekuje nastavak takvog trenda “budući da je Zagreb sve popularnije odredište, s obzirom na opću situaciju u svijetu te otvorenje nove zračne luke i uspostavljanje novih zračnih poveznica”.
“Poboljšanje ponude trebalo bi biti praćeno i realnim povećanjem cijena”, smatra Krizmanić.
“Novi hoteli donose diverzifikaciju smještajne ponude što je ključno za daljnji razvoj zagrebačke turističke ponude. Od njih, ali i od svih ostalih, očekuje se profesionalnost, kvaliteta usluga te da svi zajedno sudjelujemo u profiliranju našeg grada kao odmorišno-poslovne destinacije u kojoj će svatko pronaći nešto za sebe”, poručuju iz TZ-a grada Zagreba.
Tekst je objavljen u Privrednom vjesniku od 17. srpnja 2017. (br. 3987) u Tlocrtu, posebnom prilogu o nekretninama, uređenju i graditeljstvu koji za Privredni vjesnik priprema tvrtka Točka Na I Media d.o.o.