Tvrtka „3. maj 1905”, kroz koju bi se brodograđevna djelatnost riječkog škvera trebala nastaviti bez tereta financijskih dubioza, mora početi operativno djelovati najkasnije 24. veljače, piše Novi list. To je, naime, rok u kojem treba provesti prijenos koncesije s tvrtke „3. maj” na njenu tvrtku kćer „3. maj 1905”.
Vlada je 27. prosinca prošle godine donijela odluke kojima preuzima vlasništvo nad tvrtkom „3. maj 1905” na temelju potraživanja prema matičnoj tvrtki, brodograđevnoj industriji „3. maj”, te prijenosu koncesije s matične tvrtke na tvrtku kćer koju preuzima Vlada.
Upravi „3. maja”, odnosno direktoru Kučanu, dan je zadatak da pripreme i dostave prateću dokumentaciju, od prijedloga ugovora do definiranog modela, odnosno načina na koji će se obaviti prijenos osnovnih sredstava za rad s matice na društvo koje nastavlja djelatnost, rekao je predsjednik Nadzornog odbora „3. maja” Juraj Šoljić. „Čim to dobijemo, Nadzorni odbor održat će sjednicu, moguće je da to bude i ovaj tjedan.”
Nadzorni odbor mora dati potrebne suglasnosti za prijenos koncesije i potpisivanje potrebnih ugovora s Ministarstvom financija i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.
U prvom tjednu veljače u riječkom brodogradilištu, piše Novi list, očekuje se prvi kontingent crne metalurgije za gradnju novog, 250 milijuna eura vrijednog Scenicovog kruzera. S tim poslom startat će „3. maj 1905”. Do kraja siječnja na tu tvrtku prebacit će se dio radnika iz predobrade i obrade crne metalurgije, a kada će biti prebačeni ostali radnici ovisi o tome kada će biti završena Algomina novogradnja.
Novogradnja „Algoma Endeavour” isplovila je na višednevnu pokusnu plovidbu, nakon čega se brod vraća u opremni bazen riječkog brodogradilišta na završno uštimavanje opremanje i ispitivanje. Ugovorni rok isporuke broda Kanađanima je 15. veljače. Vladinom odlukom ostavljena je mogućnost da matično društvo završi „Algoma Endeavour” putem ugovora o obavljanju sporedne djelatnosti.