U Norveškoj se gradi najdulji i najdublji cestovni podmorski tunel

Dvocijevni tunel promjera 10,5 m bit će dug 26,7 km, a na najdubljem dijelu nalazit će se na 392 metra ispod razine mora. Tunel će zamijeniti trajekt koji se trenutno preko fjorda i povezuje norveške općine Randaberg i Bokn

456

Skanska, multinacionalna građevinska tvrtka sa sjedištem u Švedskoj, potpisala je ugovor s Norveškom upravom za ceste o izgradnji dijela velikog podmorskog cestovnog tunela u okrugu Rogaland u Norveškoj.

Dvocijevni tunel Rogfast promjera 10,5 metara bit će najduži i najdublji podmorski cestovni tunel na svijetu: s duljinom od 26,7 kilometara i maksimalnom dubinom od 392 metra ispod razine mora. Tunel će zamijeniti trajekt koji trenutno povezuje općine Randaberg i Bokn: vodit će od Harestada u općini Randaberg do Lauplanda u općini Bokn, uz 4 kilometra dug ogranak do Kvitsøya. 

Kada Rogfast bude dovršen, vrijeme putovanja između Stavangera i Bergena smanjit će se za otprilike 40 minuta, a tunel će potaknuti i  gospodarski rast u regiji.

Projekt je podijeljen u faze, a Skanska je odgovorna za izgradnju E04 Boknafjord tunela sjever. To je jedan od tri ključna projekta tunelskog sustava koji se sastoji od 18,5 kilometara ceste kroz tunel i 2 kilometra ceste iznad zemlje.

Vrijednost ugovora je približno 5 milijardi norveških kruna (oko 460 milijuna eura), dok je ukupna cijena projekta 22 milijarde NOK (2,04 milijarde eura).Trećinu troškova pokrit će Vlada iz proračuna, a ostatk će se financirati prihodima od cestarine (tunelarine) kroz razdoblje od 20 godina.

Očekuje se da će izgradnja započeti u prvom tromjesečju 2023., a završetak je predviđen u trećem tromjesečju 2029.