Američki startup koji razvija kamione s gorivnim ćelijama pred gašenjem

Startup Hyzon Motors se suočio s financijskim izazovima zbog visokih troškova i problema s prikupljanjem sredstava u nastojanju da skalira operacije i osigura stabilno generiranje prihoda. No, u protekle gotovo dvije godine nije uspio osigurati novu financijsku injekciju

60
Hyzon Motors
Izvor: .hyzonfuelcell.com(media

Američki startup Hyzon Motors koja razvija rješenja na temelju tehnologije vodikovih gorivnih ćelija planira likvidirati poslovanje i otpustiti zaposlenike u svoja dva pogona u Illinoisu i Michiganu. Odluku je donio 19. prosinca donio Upravni odbor tvrtke, objavljeno je putem burze. Odluku trebaju potvrditi dioničari, navodi portal WasteDive.

Hyzon Motors nastao je kao spinoff tvrtke Horizon Fuel Cell Technologies sa sjedištem u Singapuru. Pokrenut je 2020. u sjevernom dijelu države New York, a 2023. preselio je sjedište u Bolingbrook, u Illinoisu. Imovinu u New Yorku prodao je kako bi prikupio novac za daljnje poslovanje.

U dokumentima se navodi da će Hyzon s nezavisnim savjetnicima nastaviti razmatrati strateške alternative, na čemu radi od lipnja ove godine, ali do danas još uvijek nije pronađena prihvatljivo rješenje, navodi se u dokumentu.

Tvrtka se suočila s financijskim izazovima zbog visokih troškova i problema s prikupljanjem sredstava u nastojanju da skalira operacije i osigura stabilno generiranje prihoda. Startup je raspolagao s ograničenim kapitalom, a menadžeri su zaključili da zbog loše likvidnosti ne mogu nastaviti poslovanje nakon što u proteklih 12 mjeseci nisu uspjeli osigurati novu financijsku injekciju, navodi se u izvješću o poslovanju objavljenom u ožujku.

U trećem tromjesečju Hyzon Motors raspolagao je s 30,4 milijuna dolara u gotovini i novčanim ekvivalentima i nastojao je smanjiti mjesečne troškove na 6,5 ​​milijuna dolara do kraja godine. U trećem kvartalu Hyzon je potrošio gotovo 25 milijuna dolara.

U prosincu 2023. tvrtka je imala 355 zaposlenika diljem svijeta, od kojih je 215 bilo u SAD-u. U lipnju 2024. Hyzon Motors je objavio da planira koncentrirati razvoj na tržišta Sjeverne Amerike i industriju otpada.

U partnerstvu s tvrtkom New Way Trucks predstavili su svoj prvi kamion na WasteExpo 2024. S nekoliko kalifornijskih tvrtki, među kojima su Recology i Mt. Diablo Resource Recovery, pokrenuli su pilot programe sa svojim kamionima za prikupljanje na otpad pokretanim s pomoću vodikovih gorivnih ćelija. Tvrtke GreenWaste i South San Francisco Scavenger Co. Krajem prošle godine predali su prve narudžbe za Hyzonove kamione.

Izvršni direktor South San Francisco Scavengera Doug Button odgovorio je putem e.maila portalu WasteDive kako je Hyzon naznačio da se nada kako će u bliskoj budućnosti pronaći kupca i nastaviti s proizvodnjom. Button je dodao da je njegova tvrtka još uvijek zainteresirana za kamione koji kao pogon koriste vodikove gorivne ćelije, s obzirom na nadolazeće državne zahtjeve za smanjenje emisija ugljičnih plinova, a smatra da će ta tehnologija “ponuditi bolje rješenje za vozila za prikupljanje otpada u odnosu na električnih vozila koja su trenutačno dostupna”.

Hyzon nije jedini proizvođač vozila s nultom emisijom koji se bori za opstanak. Američki sud je nedavno odobrio zaštitu od vjerovnika proizvođaču električnih kamiona i autobusa Lion Electricu, koji se prethodnih godina također usredotočio na industriju gospodarenja otpadom, kako bi tvrtki dao priliku da se restrukturira i nastavi s poslovanjem.

Hyzon će s dioničarima razmotriti planove o likvidaciji, a istovremeno će razmatrati i druge mogućnosti kojima bi se izbjeglo gašenje tvrtke. Izvanredna skupština društva trebala bi biti sazvana za 13. veljače.