Predstavljen besplatni udžbenik Moj novac, moja budućnost

Udžbenik je plod suradnje civilnog, javnog, privatnog sektora i akademske zajednice i trajno će doprinijeti osposobljavanju posebno mladih potrošača u donošenju informiranih odluka vezanih uz novac, smatraju u Štedopisu

616
Moj novac, moja budućnost
Udžbenik financijske pismenosti Moj novac, moja budućnost predstavljen je u Novinarskom domu u Zagrebu

Mladi će od sada, zahvaljujući prvom besplatnom udžbeniku Moj novac, moja budućnost, u srednjim školama moći naučiti osnove financijske pismenosti odnosno kako donositi odgovorne financijske odluke, štedjeti i ulagati, pametno se koristiti platnim karticama i ostalim financijskim proizvodima.

Autorice udžbenika su Marijana Ivanov, Dajana Barbić i Andrea Razum sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, a izdavač je Udruga Štedopis.

“Udžbenik je plod suradnje civilnog, javnog, privatnog sektora i akademske zajednice i trajno će doprinijeti agendi Europske unije u osposobljavanju potrošača, posebno mladih, u donošenju informiranih odluka vezanih uz novac”, kazala je predstavljajući udžbenik Marina Ralašić, predsjednica Udruge Štedopis, ujedno urednica izdanja. Dodala je kako je njime projekt financijske pismenosti u Hrvatskoj dobio novi zamah.

Vujčić: Sva bitna područja za srednjoškolce

Projekt je pohvalio guverner Boris Vujčić koji je uvjeren kako će primjena udžbenika popraviti financijsku pismenost u Hrvatskoj.

“Prema rezultatima mjerenja financijske pismenosti koje je 2015. proveo HNB, hrvatski su građani ocijenjeni s prosječnom ocjenom 2,8, dok je ocjena financijskog ponašanja lošija i iznosila je 2,6”, podsjetio je guverner.

Dodao je kako je doprinos udžbenika Moj novac, moja budućnost velik jer će imati pristup srednjoškolcima u pravoj dobi za ovu vrstu opismenjavanja odnosno najširem broju ljudi kojima su nužne osnove financijske pismenosti.

Da interes za takvom vrstom obrazovanja postoji, pokazuju i podaci HNB-a kroz čije programe prođe otprilike 1.000 srednjoškolaca godišnje.

“Udžbenik se bavi svim bitnim područjima koja srednjoškolci moraju svladati”, istaknuo je guverner.  Savjetovao je kako bi se trebalo poraditi i na obrazovanju iz povijesti ekonomije jer su se svi financijski proizvodi zbog kojih su u posljednjih 20-ak godina hrvatski građani gubili novac već negdje pojavljivali tijekom povijesti.

Podsjetio je pritom na financijske piramide odnosno lance sreće s početka 90-ih godina prošlog stoljeća, banke koje su nudile nerealno visoke kamatne stope na štednju, kredite u švicarskim francima te ulaganje u FX proizvode koji su nominalno nudili visoke prinose.

Financijska pismenost izborni predmet

Jedna od autorica prof. Marijana Ivanov, naglasila je kako su im prilikom pisanja uvelike pomogli savjeti srednjoškolskih profesora.

“Cilj udžbenika su informirani, odgovorni i racionalni potrošači financijskih proizvoda i usluga svjesni rizika koji oni mogu donijeti”, kazala je Ivanov.

Sadržaj udžbenika odobrila je Agencija za odgoj i obrazovanje i on je usklađen s Programom međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za srednje škole.

Fokus mu je na temama osobnih financija: financijskom planiranju i racionalnom upravljanju novcem, pravima potrošača i odgovornoj potrošnji, financijskim proizvodima i u skladu s tim kako novcem ispravno upravljati u svakodnevnom životu.

Udruga Štedopis zalaže se za uvođenje financijske pismenosti kao izbornog predmeta u školama za što su ključni financijski kompetentni nastavnici. Stoga Štedopis provodi i obuku nastavnika koji prenose znanje učenicima, a uz online izdanje koje možete preuzeti besplatno, tiskano je i 5.000 udžbenika koji će se dostaviti svim srednjim školama.