Postoji li u Hrvatskoj digitalna nejednakost, koja je razina digitalnih vještina hrvatskih građana, koji su izazovi obrazovanja u digitalno doba, što je digitalna inteligencija, koliko smo svjesni kibernetičke sigurnosti, što je potrebno da bi Nacionalna koalicija za digitalne vještine i radna mjesta realizirala svoj potencijal u RH, neka su od ključnih pitanja na koja su nastojali odgovoriti panelisti na okruglom stolu na temu digitalnih izazova u gospodarstvu, obrazovanju i društvu, koji je održan na visokom učilištu EFFECTUS – poduzetnički studiji, u suradnji s eminentnim hrvatskim stručnjacima.
Na okruglom stolu sudjelovali su Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Ante Mandić, osnivač i bivši vlasnik IN2 grupe, jedne od najuspješnijih IT tvrtki na ovim prostorima, Nikola Dujmović, jedan od osnivača i predsjednik Uprave Spana, Bože Šarić, predsjednik Uprave tvrtke Diverto, Marijo Volarević, Director of Digital Excellence & CDO u JGL-u, te Miroslav Varga, Google certified trainer, Martech specialist, Escape Digital Agency.
Hrvatska je prema DESI (Digital Economy and Society Index) indeksu redovito rasla, iako posljednje dvije godine mjeri pad s 19. na 21. mjesto među 27 država članica EU-a. Uvjet da bi se osigurao daljnji rast je svakako upoznavanje građana s digitalnom tehnologijom i unapređenje digitalnih javnih usluga kako bi se što veći broj građana mogao koristiti istima, istaknuo je državni tajnik Bernard Gršić.
Bez obzira na pad DESI indeksa, Hrvatska ima dobre rezultate u digitalnim vještinama, dok se fokus ne stavlja na rang koji zauzimamo već na akcije koje je potrebno poduzeti kako bi se očitovao napredak. Nikola Dujmović, jedan od osnivača i predsjednik Uprave SPAN dodao je kako Hrvatska ima priliku bolje se suočavati s izazovima digitalizacije, a ključ leži u suradnji države i gospodarstva.
Također, panelisti su se složili da je najveći izazov prilagodba društva na nove tehnologije. Cilj je imati ljude koji su sposobni funkcionirati u digitalnom društvu. Osim prilagodbe društva, tvrtke su te koje trebaju brže reagirati na promjene i time doprinositi bržoj digitalnoj transformaciji naglasio je Marijo Volarević, Director of Digital Excellence & CDO, JGL.
Kroz panel se zaključilo kako je neophodno osigurati digitalne vještine u obrazovnom sustavu. Upravo je na privatnim sveučilištima da iskoriste svoje prednosti bržeg reagiranja na promjene i educiraju mlade koji tek kreću u poslovni svijet. Bivši vlasnik IN2 grupe Ante Mandić savjetuje reformu školstva i povećanje interesa za digitalizacijom kao mjere koje bi ojačale sektor ICT-a. Isto tako je potrebno povećati edukaciju o informacijskoj i kibernetičkoj sigurnosti koja se iz dana u dan suočava sa sve većim izazovima, smatra Božo Šarić, predsjednik Uprave tvrtke Diverto.
Raspravljalo se i o digitalnom marketingu i umjetnoj inteligencije. Stručnjak za online marketing, Google certified trainer Miroslav Varga rekao je kako je digitalizacija u marketingu omogućila brže ostvarivanje povratnih informacija. Zaključeno je kako se lagano odmičemo iz svijeta statistike, a ulazimo u svijet teorije igara. Također, Varga smatra komunikacijske vještine okosnicom daljnjeg razvoja. Naravno da je važno imati visoke razine stručnosti, ali je još važnije imati osnovnu kulturu komunikacije, poručio je.
Kraj rasprave zaokružili su panelisti isticanjem kritičkog razmišljanja, problem solvinga, radnih navika, komunikacije i znatiželje kao jednih od najvažnijih znanja i vještina koje bi svaki IT-ovac trebao posjedovati.