Iako se o tome najmanje piše, GDPR je donesen upravo kao zaštita privatnosti pojedinca. Privatnosti nad kojom smo kroz godine potpuno izgubili kontrolu koristeći nove tehnologije i naročito društvene mreže. Nije, naime, dovoljno biti izvan društvenih mreža ako to vaši prijatelji ili poslovni suradnici nisu. Njihovi članci i objave definitivno su i vaše ime ili fotografije postavili na metu globalnih internetskih servisa.
A njihovi pak strojevi neumorno i danonoćno prikupljaju informacije o vama i koristeći sve nove tehnike poput prepoznavanja lica koriste za prikupljanje informacija o vama. Te se informacija pohranjuju i obrađuju zauvijek. Kroz slučaj Cambridge Analytica/Facebook definitivno je izašlo na vidjelo kako to funkcionira i svakome mora biti jasno koliko je jednostavno sve dostupne informacije iskoristiti za krojenje vašeg načina razmišljanja serviranjem članaka koji su namijenjeni usmjeravanju vaših stavova.
>>Saznajte koji mehanizmi jamče primjenu GDPR-a
>>Zaštita podataka: Što GDPR znači za malo poduzeće
GDPR neće riješiti to stanje, ali inicijativa EU za zaštitu slobode i prava pojedinca s obzirom na obradu osobnih podataka definitivno pomaže. Prvi rezultati su već vidljivi: od promjene politike korištenja Facebook i Messenger servisa i objašnjenja na što sve pristajete te tko sve i kako prikuplja informacije o nama do stavova čelnika svjetskih giganata digitalne industrije u USA koji odjednom pozivaju na zaštitu privatnosti.
Pravo na brisanje
Možda najvažnije pravo – pravo na brisanje – GDPR-om upravo dobiva na važnosti. I dok ono predstavlja veliki izazov za provođenje, naročito u korporativnom svijetu, pojedinci se pitaju koliko će to pravo onemogućiti sagledavanje kompletnih činjenica zbog ‘skrivanja’ neugodnih detalja iz prošlosti.
Nedavnim presudama Britanskog visokog suda, doduše temeljem DPA iz 1998., u slučajevima dviju stranaka polako uviđamo njegovu primjenu iako GDPR još nije stupio u punu primjenu.
>>Što biste trebali znati o novoj Uredbi o zaštiti osobnih podataka
>>Poduzeća još uvijek zanemaruju zaštitu privatnosti podataka
Prva stranka tražila je brisanje informacija iz Google Searcha o presudi donesenoj zbog lažiranja poslovnih knjiga, kako joj stara presuda iz 80-ih ne bi rušila poslovnu reputaciju. Sud je odbio zahtjev smatrajući da je informacija relevantna za potpuno informiranje potencijalnih klijenata.
Druga je stranka dobila slučaj i time izborila brisanje informacija iz Google Searcha, jer je sud zaključio da je stara presuda irelevantna i bez legitimnog interesa korisnicima. Pored toga, navedeno je da je stranka iskreno priznala svoju krivnju i izrazila istinsko kajanje.
Dakle, GDPR nama pojedincima daje mogućnost da spriječimo organizacije da informacije o nama čuvaju daleko nakon perioda relevantnosti ili kad njihovo korištenje predstavlja narušavanje naše privatnosti. Stupanjem GDPR-a u punu primjenu moći ćemo od organizacija zatražiti brisanje, a one su dužne o tom zahtjevu obavijestiti sve druge organizacije kojima su te podatke prenijele. One organizacije koje to propuste učiniti, suočavaju se s mogućnošću vrlo visokih kazni ili, što je često daleko neugodnije, s grupnim tužbama za odštetu koje omogućava GDPR.
GDPR Radionice četvrtkom u Pragmatekhu!
Mjesto i vrijeme održavanja: četvrtkom od 14 do 17 sati u dvorani Pragmatekh Zagreb, Kušlanova 2, 2. kat.
Termini u svibnju 2018: 3.05., 10.05., 17.05. 24.05.
Organizator: Pragmatekh Zagreb, Kušlanova 2/2. kat, Zagreb
Cijena: 700,00 Kn + pdv po polazniku.
Popusti: 10% za dva ili više djelatnika istog poslovnog subjekta.
Prijava: dovoljno je popuniti obrazac i u polje prijava dodati datum kada želite pohađati radionicu. Nakon prijave poslat ćemo vam ponudu ili račun za plaćanje.
Plaćanje: Uplatu na račun potrebno je izvršiti najkasnije jedan dan prije termina radionice na koju se prijavljujete.
Prijava: