SAP u prvom kvartalu 2018: Snažan rast prihoda od oblaka i profitabilnosti

Prihodi od pretplata na rješenja u oblaku prvi put su premašili milijardu eura, a operativna dobit u prvom tromjesečju 2018. u odnosu na usporedivo lanjsko razdoblje povećana je za 52 posto, na 1,03 mlrd eura. Dobit nakon oporezivanja porasla je za trećinu, na 708 mil. eura

82
SAP u prvom kvartalu 2018

Europski softverski div SAP u prvom kvartalu 2018. prihodovao je 5,26 milijardi eura, od čega se više od milijardu eura ili 21 posto odnosi na prihode od pretplata na rješenja u oblaku i održavanje.

Prihodi u prvom tromjesečju bili su na gotovo istoj razini kao u prvom tromjesečju prethodne godine kada je SAP prihodovao 5,28 milijardi eura. Usprkos blagom padu od 0,4 posto ocjena je da su prihodi ostali stabilni.

Prvi ovogodišnji kvartal obilježio je rast prihoda za rješenja u oblaku i održavanja. Prihodi od novih predbilježbi za rješenja u oblaku i održavanja porasli su 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznose 245 milijuna eura, dok su prihodi od pretplata na rješenja u oblaku i održavanja porasli 18 posto (+165 mil. eura) i po prvi puta su u jednom kvartalu probili granicu od milijardu eura – dosegnuli su 1,07 milijardi eura.

Udio prihoda od oblaka u ukupnim prihodima porastao je za oko tri postotna boda u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Prihod od softvera pao je 10 posto u odnosu na prvi kvartal prošle godine i iznosi 625 milijuna eura. Broj novoprispjelih narudžbi za licencije za rješenja u oblaku i softver u prvom tromjesečju porastao je 10 posto.

Prihod od rješenja u oblaku i softvera povećao se za jedan posto u odnosu na prvi kvartal 2017. te iznosi 4,35 milijardi eura.

Snažan rast prihoda od pretplata na rješenja oblaku i stabilan rast prihoda od održavanja povećali su udio predvidljivih prihoda u ukupnim prihodima. Udjel prihoda od pretplata na rješenja u oblaku i popratnog održavanja te prihoda od održavanja softvera u prvom tromjesečju porastao je za dva postotna boda i sa 71 posto prvi put je premašio granicu od 70 posto ukupnih prihoda.

Snažan rast operativne dobiti

Operativna dobit u prvom tromjesečju ove godine u odnosu na usporedivo lanjsko razdoblje povećana je za 52 posto, na 1,03 milijarde eura, dok je dobit nakon oporezivanja porasla za trećinu, na 708 milijuna eura.

Kao što je objavljeno u siječnju ove godine, SAP očekuje da će uvođenja računovodstvenog standarda MSFI 15 tijekom 2018. pozitivno utjecati na prihod i dobit. Već u prvom tromjesečju pozitivan učinak na SAP-ovu operativnu dobit iznosio je oko 44 milijuna eura.

Novčani tok od poslovnih aktivnosti u prvome tromjesečju iznosio je 2,58 milijardi eura, što je 10-postotno smanjenje u odnosu na prošlu godinu. Slobodni novčani tok manji je 17 posto i iznosi 2,15 milijardi eura.

Glavni razlozi pada slobodnog novčanog toka su povećani izdaci za porez, nepovoljna tečajna kretanja te povećane investicije u usporedbi s prošlom godinom. Na kraju prvog tromjesečja neto likvidnost iznosila je 546 milijuna eura, što je poboljšanje od milijardu eura u odnosu na prošlu godinu.

 U Hrvatskoj dvoznamenkasti rast prodaje rješenja u oblaku

SAP je ostvario i uvjerljive rezultate u EMEA regiji: ukupni prihodi u regiji iznosili 2,37 milijardi eura, od čega je gotovo trećina (753 mil. eura) ostvarena na njemačkom tržištu.

Pri tome su prihodi od rješenja od oblaku i softvera na regionalnoj razini povećani 6 posto. Pretplate na rješenja u oblaku i prihodi od održavanja porasli su za 40 posto, s posebnim naglaskom na rezultate u Njemačkoj. Također, kompanija je ostvarila dvoznamenkasti rast prihoda od softvera u Velikoj Britaniji.

Sonja Popović, direktorica SAP d.o.o., osvrnula se na rezultate u Hrvatskoj: “Prodaja rješenja u oblaku ostvarila je u prvom kvartalu 2018. dvoznamenkasti rast. Ne samo da smo proširili broj rješenja kod postojećih korisnika, nego novim korisnicima nastavljamo omogućavati da započnu i ubrzaju digitalnu transformaciju svog poslovanja. Mnoge tvrtke započinju svoju digitalizaciju ponovno osmišljavajući svoj marketing i traže integrirani end-to-end pristup koji im SAP može omogućiti. Također, povećani su zahtjevi za poslovnim rješenjima koja kompanijama pomažu da budu usklađene s GDPR-om.”

Na američkom tržištu SAP je prihodovao 2,06 milijardi eura, a na azijsko-pacifičkom 830 milijuna eura.

Rast broja korisnika SAP S/4HANA

SAP-ov rezultat u prvom kvartalu u velikoj mjeri ostvaren je i na krilima perjanice kompanije, softvera za planiranje i upravljanje resursima poduzeća (ERP – enterprise resource planning) nove generacije S/4HANA. Broj implementacija povećan je na 8300 korisnika, što je 43 posto više u usporedbi s prošlom godinom. U prvom tromjesečju broj korisnika porastao je za oko četiri stotine, od kojih je 40 posto potpuno novih. Među tvrtkama koje su ove godine implementirale S/4HANA je Swiss Post, dok su australska rudarska kompanija MacMahon Holdings i njemačka konzultantska tvrtka Detecon International implementirale S/4HANA u oblaku.

SAP-ova rješenja za upravljanje korisničkim iskustvom sljedeće generacije pogodna su za tvrtke koje surađuju ili s krajnjim potrošačima ili s drugim poduzećima u velikom broju djelatnosti. Među njima, SAP nudi Gigyu, vodeće rješenja na tržištu za upravljanje identitetom korisnika i pristup, što je posebno značajno u kontekstu sve izraženije zabrinutosti za zaštitu podataka.

U siječnju je SAP objavio i preuzimanje kalifornijske tvrtke Callidus Software. Tim potezom je SAP dodatno ojačao  izvore prihoda od clouda. CallidusCloud je sustav za upravljanje  prodajom te oblikovanje cijene i ponude (CPQ).

U prvom tromjesečju SAP-ova rješenja za upravljanje korisničkim iskustvo ostvarila su troznamenkasti rast u odnosu na prošlu godinu, a među tvrtkama koje su se odlučile za njih su Jaguar Land Rover, Coca-Cola i Unilever.

U priopćenju kompanije ističu se i SAP SuccessFactors i SAP Fieldglass, zahvaljujući kojima SAP nudi cjelovito upravljanje ljudskim resursima. Paket SAP SuccessFactors lokaliziran je za 91 državu i 42 jezika. Rješenje SAP SuccessFactors Employee Central, koje je okosnica SAP-ova portfelja za upravljanje ljudskim resursima (HCM – Human Capital Management), na kraju prvog tromjesečja koristilo je više od 2400 organizacija, a prihvatili su ga klijenti poput CaixaBanka, Reckitt Benckiser Groupa, HiPP-a, Školski okrug San Francisca i bankarske grupe Intesa Sanpaolo.

Airbus i Thyssenkrupp implementirali SAP Leonardo

Rješenje SAP Leonardo objedinjuje dubinske procese i industrijsku ekspertizu, naprednu metodu Design Thinking i najsuvremenije softverske mogućnosti kao što su Internet stvari, Big Data, strojno učenje, analitika i blockchain tehnologije. Kompanije Airbus, DBS Informatik implementirala su rješenja SAP Leonardo u prvom tromjesečju kako bi redefinirala svoje poslovanje i postale inteligentne tvrtke.

Uz više od 1,9 bilijuna dolara [4] u globalnoj trgovini godišnje, s transakcijama u više od 180 država, SAP Business Network je najveća platforma za trgovanje na svijetu.

Koristeći se kolaborativnim mogućnostima u trgovini uz rješenje SAP Ariba, mogućnostima upravljanja fleksibilnom radnom snagom uz SAP Fieldglass, jednostavnom obradom putnih naloga i troškova uz SAP Concur te in-memory mogućnostima u stvarnom vremenu platforme SAP HANA, SAP Business Network upravlja trgovinskim transakcijama duž cijelog lanca vrijednosti.

SAP Business Network omogućava transparentnost i uvid u lance opskrbe, što pomaže poduzećima da etički odgovorno obavljaju svoje poslovne aktivnosti. U odnosu na prošlu godinu, u prvom tromjesečju ukupan prihod u segmentu SAP Business Network popeo se za 17 posto na 663 milijuna eura prema nepromjenjivom tečaju. Poduzeća Migros i Ralph Lauren odabrala su SAP Business Network rješenja u prvom tromjesečju.