Ne morate postati “šef” da biste uspjeli u karijeri

Uz nove tehnologije postoje bezbrojne mogućnosti za razvoj specifičnih vještina i tehničke stručnosti. Mnogi od tih puteva ne uključuju upravljanje timom

104
uspjeh u karijeri
[Image by Daniel Reche from Pixabay]

Većina nas odrasla je misleći da, kako bismo bili istinski uspješni, moramo biti “gazde”. Ali to je mit. Ne morate biti menadžer da biste imali unosnu i ispunjenu karijeru.

Profesionalno okruženje dramatično se promijenilo u posljednjih nekoliko desetljeća. Uz napredak u tehnologiji, postoje bezbrojne mogućnosti  koje su nam dostupne za razvoj specifičnih vještina i znanja. Mnogi od tih puteva ne uključuju upravljanje timom.

Donosimo nekoliko metoda za napredak u karijeri, ako niste rođeni da biste bili šef, koje preporučuje Anne Sugar u tekstu za Harvard Business Reviewu.

Anne Sugar savjetuje menedžere i izvršne direktore u tehnološkom, marketinškom i farmaceutskom sektoru kako da budu efikasniji u sklopu Harvard Business School Executive Programa i gost je predavač na MIT-u.

Prepoznajte svoja ograničenja

Prvo, ako se odlučite ne ići u menadžment, morate biti realni u pogledu svog napredovanja. Zbog takvog odabira neke stvari neće vam biti dostupne. Ali, kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore. Korisno je razumjeti i odvagnuti svoje mogućnosti na temelju sljedećih parametara:

  • Vjerojatno nećete biti unaprijeđeni na visoke menadžerske pozicije niti za šefa odjela. Ljudi koji izrastu u takve uloge svoje vještine su stekli kroz godine iskustva u upravljanju odjelima i timovima ljudi i bili su odgovorni za vođenje vlastitih timova.
  • Vjerojatno ćete imati priliku rasti kao pojedinačni suradnik, razviti stručnost u svom području i postati najbolji u onome što radite. Budući da formalno niste zaduženi za druge, imat ćete više vremena usredotočiti se na svoj osobni doprinos organizaciji ili industriji i svladati određeni skup vještina.

Imajte na umu da su neke industrije pogodnije za samostalni razvoj, dok druge nude manje šansi za napredovanje osobama koje nisu zainteresirane za upravljanje. Na primjer, u telekomunikacijama, savjetovanju, izdavaštvu i tehnologiji možete se popeti vrlo visoko i dobiti važne uloge bez izravnog vođenja tima. Nasuprot tome, u sektorima poput oglašavanja ili upravljanja proizvodima lakše napreduju oni koji su zainteresirani za upravljanje i vođenje timova.

Definirajte što za vas znači uspjeh

Što za vas znači biti uspješan? Ne postoji točan ili pogrešan odgovor kada je riječ o tome što vas čini sretnim. U stvari, uspjeh u karijeri može imati razne oblike: imati dobru ravnotežu između poslovnog i privatnog života, razvijati svoju kreativnost ili zaraditi mnogo novca – da spomenemo samo neke.

Vaša vizija uspjeha ovisi o vašim ciljevima.

Ako još niste sigurni koji su vaši ciljevi, posvetite određeno vrijeme u svom kalendaru za razmišljanje. Zapišite konkretne slučajeve kada ste bili sretni na poslu ili u školi. Razmislite o trenucima kada ste bili potpuno posvećeni nečemu, kada je vrijeme proletjelo jer ste bili usredotočeni ili zadovoljni, puni energije ili nadahnuti. A zatim učinite suprotno: zapišite trenutke kada vam je posao bio dosadan ili iscrpljujući.

Pogledajte što ste napisali. Primjećujete li neke uzorke?

Nakon razmišljanja, počet ćete uočavati trend. Na primjer, možda ćete primijetiti da vas motivira fokusiranje na kreativan rad kao što je ideja o sadržaju. Ili ćete otkriti da više volite tehnički posao koji zahtijeva koncentraciju i solo radno okruženje. Što god otkrijete, počnite razmišljati o tome kako to možete činiti češće u svojoj karijeri.

Budite proaktivni

Nakon što ste definirali što vas čini sretnim i uspješnim, potražite prilike u kojima možete preuzeti ulogu samostalnog suradnika. Da biste to učinili, morat ćete biti proaktivni. Možda ćete morati sami stvoriti svoju priliku, a vaš će vam je menadžer pomoći razviti. Dobar prvi korak je prijedlog kojim ćete objasniti što biste željeli raditi i kako vidite razvoj te uloge tijekom vremena.

Za početak postavite si sljedeća pitanja:

  • Koju dodatnu vrijednost dajem tvrtki?
  • Kako mogu pomoći tvrtki da postigne svoje ciljeve?
  • Mogu li odrediti metriku koja će pokazati vrijednost mog rada i utjecaja?
  • Kakva će biti moja uloga ako nastavim raditi kao samostalni suradnik?
  • Kako tvrtka raste, vidim li svoj rast unutar nje?

Upotrijebite odgovore na ova pitanja kako biste sastavili svoj prijedlog. Zamislite to kao plan za svoj budući rast koji možete predstaviti svom menadžeru tijekom evaluacije učinka ili razgovora licem u lice. Ključno je pronaći pravo vrijeme za razgovor, želite li pridobiti njegovu punu pozornost.

Na primjer, nemojte zakazivati ​​sastanak za ručak na kraju tromjesečja, kada vaš menadžer ima niz drugih izazova koje mora riješiti. Ako znate da je vaš nadređeni opušteniji u rano jutro kad započne s poslom, zakažite sastanak odmah ujutro i na početku tromjesečja, tako da oboje budete fokusirani na razgovor.

Napišite kratak prijedlog navodeći svoje trenutne vještine i za što biste bili odgovorni u novoj ulozi. Objasnite kako bi te odgovornosti pridonijele ciljevima tvrtke. Možete navesti tri specifična i dostižna zadatka za koje biste bili odgovorni.

Kroz razgovor, prijedlog možete razraditi i osmisliti nekoliko ciljeva koji će bili obostrano korisni za odjel (tvrtku) i razvoj vaše osobne karijere. Ali važno je da morate preuzeti inicijativu i predstaviti jasnu sliku posla koji želite raditi i zašto to želite.

Nastavite učiti

Postoji mnogo uspješnih ljudi (pa čak i lidera) koji su odlučili da ne žele biti menadžeri. A mnogi od njih su vam dostupni. Pretražite svoju LinkedIn mrežu kako biste pronašli profesionalce koji rade ono što biste vi željeli raditi. Učite od njih — čitajte njihove objave, pratite njihova putovanja i osobno im se javite. Možda će biti voljni razgovarati s vama o tome kako su dosegnuli svoje trenutne uloge.

Kada im šaljete poruku, neka bude kratka, osobna i izravna. Pokušajte spomenuti jednu stvar kojoj se divite u njihovu rada ili karijeri. Postavite konkretno pitanje kako biste započeli razgovor. (Budite kratki – ne želite opterećivati uspješnu osobu od koje tražite pomoć). Ako odgovori, s vremenom možete početi graditi odnos.

Na primjer, vaša poruka može izgledati ovako: “Bok [ime]—stvarno sam uživao u vašem nedavnom postu o [temi]. Moje ime je [ime] i trenutno sam [naslov posla] u [tvrtci], ali jako me zanima [industrija ili uloga], za koju znam da je vaše područje stručnosti. Volio bih saznati više o vašoj karijeri i kako ste postigli to što jeste. [Ovdje navedite konkretno pitanje o njezinu radu]?”

Povremeno preispitajte samog sebe

Svake godine odvojitei sat vremena za razmišljanje o svojoj trenutnoj ulozi i o tome kako vidite svoju karijeru. Budite jednostavni i postavite si sljedeća pitanja:

  • Jesam li ove godine na dobrom utu da ispunim svoje ciljeve?
  • Kako moj menadžer ocjenjuje moj rad?
  • Što je bilo dobro?
  • Što mogu poboljšati?
  • Što nedostaje u mojim vještinama?
  • Je li moja karijera još uvijek u skladu s mojim vrijednostima?

Na temelju odgovora na ova pitanja možete bolje odrediti smjer kojim biste trebali ići, bez obzira na to koji put odaberete. Vaša definicija uspjeha s vremenom se može promijeniti, a uvijek možete promijeniti smjer i odlučiti se za nešto drugo.

Posvetite vrijeme učenju, traženje obrazaca i razumijevanje svojih snaga. Mnogo je načina za razvoj vaše karijere. Uz planiranje i promišljenu akciju možete krenuti putem na kojem se osjećate samopouzdano, energično i uzbuđeno.