Što su to soft skills i zašto su važne za vašu karijeru

Neke od najvažnijih profesionalnih vještina i za zaposlenike radnike i za poslodavce ne uče se u školi i ne mogu se mjeriti. Nazivamo ih soft skills. Te su vještine ključne prilikom potrage za poslom ili za napredovanje u karijeri

u 5:59 Zadnja izmjena: 10.11.2018 u 5:59
355
soft skills

Smatraju vas najboljim programerom, urednikom, mehaničarom ili najboljim čime god se već bavite. Ali sve to nije dovoljno ako se dobro ne slažete s ljudima s kojima radite.

Neke od najvažnijih profesionalnih vještina i za zaposlenike radnike i za poslodavce ne uče se u školi i ne mogu se mjeriti. Nazivamo ih soft skills. Te su vještine ključne prilikom potrage za poslom ili pri napredovanju u karijeri.

Za razliku od takozvanih hard skills, vještina koje se mogu dokazati i mjeriti, soft skills su nemjerljive. Neki primjeri ‘mekih’ vještina su analitičko razmišljanje, verbalna i pisana komunikacija, sposobnost motiviranja, pregovaranja i vođenja…

Istraživanja američkog Društva za upravljanje ljudskim resursima (Society for Human Resource Management) pokazala su da poslodavci više cijene te ‘meke’ vještine nego tehničke sposobnosti poput čitanja s razumijevanjem i matematike.

Jedan od razloga zašto su soft skills na cijeni jest to što one olakšavaju međusobno povezivanje zaposlenika. One su ključne za izgradnju međuljudskih odnosa, povećanej osobne vidljivosti i stvaranje mogućnosti za napredak.

Možete biti najbolji u onome što radite, ali bez ‘mekih’ vještina vaše šanse za uspjeh u karijeri su mnogo slabije.

Stoga pročitajte koje su vještine ključne da biste se ‘održali na površini’ i što možete učiniti kako biste ih stekli.

Komunikacija

I pisana i verbalna komunikacija su vještine od visoke važnosti na radnom mjestu jer određuju način kako vas ljudi doživljavaju. One također poboljšavaju vaše šanse da izgradite dobar odnos s kolegama.

Komunikacijske vještine pridonose vašoj ukupnoj učinkovitosti jer vam pomažu da jasno shvatite što vaš nadređeni od vas očekuje tako da možete obaviti posao kako treba.

Poslodavci ih traže jer su radnici koji znaju komunicirati s kolegama produktivniji. Ako jasno možete objasniti tko, što, kada, gdje, zašto i kako treba raditi na nekom projektu, bit ćete +glavni zgoditak’ za poslodavca.

Jedan od načina da poboljšate svoje komunikacijske i prezentacijske vještine jest da prođete neki od tečajeva ili seminara koji su dostupni na nađem tržištu.

Timski rad

Uspjeh tvrtke malokad ovisi o jednoj osobi. Uspjeh je rezultat rada niza ljudi koji imaju zajednički cilj. Kada zaposlenici ostvare sinergiju svojih različitih talenata, svi su na dobitku. Bonus je da prijateljstvo na poslu povećava zadovoljstvo zaposlenika, potvrdila je Gallupova anketa.

Poslodavci traže timske igrače kako bi izgradili uredsku kulturu utemeljenu na prijateljstvu i kolegijalnosti,jer ona pomaže u zadržavanju zaposlenika i privlačenju novih talentiranih ljudi. Osim toga, dobra suradnja s kolegama povećava kvalitetu vašeg rada.

Zato pomognite suradniku kada vidite da mu je to potrebno. Drugi način izgradnje dobrih odnosa je da pokrijete kolegu odnosno njegove zadatke dok je na odmoru.

Prilagodljivost

Stvari ne idu uvijek prema planu i zato kada zapnete treba biti sposoban prilagoditi se i pronaći neko drugo rješenje. Uspješni lideri su oni koji znaju kako biti fleksibilan kada se pojave problemi.

Radno okruženje se danas strahovito brzo mijenja. Poslodavci zato traže radnike koji se mogu brzo prilagoditi promjenama u industriji i zadržati momentum poduzeća.

Stoga, nametnite se kao osoba koja rano prihvaća promjene. Na primjer, prihvatite nove tehnologije bez žalopojki o tome kako se radilo jučer. To je presudno kako bi se pokazalo tko je spreman suočiti se  s novim izazovima. Raspitajte se o tečajevima i prenesite svoje znanje kolegama kako biste im pomogli da usvoje nova znanja i vještine.

Rješavanje problema

Kada nešto pođe ukrivo, možete kukati ili nešto poduzeti. Ovo drugo je svakako bolji izbor. Sposobnost da se uhvatite u koštac s problemima svakako će vam donijeti pozitivne bodove kod poslodavca.

Poduzeća se uvijek oslanjaju na zaposlenike koji su sposobni rješavati probleme, odnosno na svoje izvođače.

Kada imate problem, obratite se šefu s rješenjem, nemojte mu samo iznijeti problem. Dakle, kad se problem pojavi, sjednite i razmislite kako bi ga se moglo riješiti prije nego što se obratite nadređenom.

Kritičko promatranje

Podaci ne znače puno ako ih ne znate protumačiti. Postoji li obrazac koji se pojavljuje? Što biste još trebali uočiti? Kritičko promatranje može vam pomoći da budete bolji radnik.

Tvrtke trebaju takve ljude. Oni donose novu perspektivu i nude intuitivna rješenja i ideje kako bi pomogli tvrtki da se približi konkurenciji ili poboljša unutarnje procese.

Da biste bili kritički promatrač, morate biti u stanju analizirati informacije i iskoristiti ih. Jedan pristup je da identificirati obrasce ponašanja na poslu. Na primjer, čita li vaš šef uopće tjedna izvješća o prodaji? Kako reagira na loše vijesti na sastanku osoblja? Kada je najbolje pristupiti nadređenom s pitanjem? Promatrajući kako ljudi reagiraju na redovni protok informacija možete bolje razumjeti kritične aspekte poboljšanja poslovanja.

Rješavanje sukoba

U svakoj većoj grupi ljudi povremeno dolazi do sukoba. To je u ljudskoj prirodi. Sposobnost rješavanja sukoba pomoći će vam da održite dobre odnose s kolegama i da budete učinkovitiji.

Sposobnost konstruktivne suradnje, bez sukoba, pokazatelj je zrelosti te potencijala da budete vođa. Osobe koje to imaju pomažu kreiranju zdravijeg radnog okruženja.

Najbolji pristup rješavanju nesuglasica među suradnicima jest izravan, ali oprezno. Ako ste posrednik, dopustite objema stranama da iznesu svoje stavove, bez pritisaka, a zatim pokušajte zajedno pronaći rješenje.

Vodstvo

Samopouzdanje i jasna vizija mogu utjecati na vaše suradnike i upoznati ih s vašim idejama sada i u budućnosti. Te vještina pomaže vam da budete vidljiviji unutar organizacije, što uglavnom povećava šanse da budete unaprijeđeni ili da vam poslodavac poveća plaću.

Šefovi i menadžeri uvijek traže zaposlenike koji imaju potencijal da budu vođe, jer će ti radnici jednog dana preuzeti odgovornsot i nastaviti graditi nasljeđe poduzeća.

Biti vođa ne znači samo da ljudi čine ono što vi želite. Biti vođa znači znati nadahnuti ljude i potaknuti ih da ostvare svoj puni potencijal. Jedan od putova da to ostvarite je da postanete vođa manjeg tima. To će vam omogućiti da se iskušate u upravljanju ljudima, motiviranju tima i preuzimanju dodatne odgovornosti.