Od 1. srpnja 2023. godine Google Analytics, analitički alat o posjećenosti web stranica kakav poznajemo, prestaje postojati i zamijenit će ga – Google Analytics 4. Kralj je mrtav, živio kralj!

Jednostavnim rječnikom, podatke o posjećenosti web stranica od srpnja 2023. godine više nećemo moći dobivati u starom alatu i sučelju, već isključivo u novom. Zato vam savjetujemo – postavite novi Google Analytics što prije kako bi na vrijeme krenuli skupljati potrebne podatke.

Što je uopće Google Analytics?

Google Analytics je besplatan analitički alat koji prati i izvještava o posjećenosti web stranice, pri čemu oni koji prate statistike i pokazatelje, u velikoj većini (a to bi trebali svi) koriste Google Analytics.

Statistike i podaci koje pruža Google Analytics daju nam kvalitativni i kvantitativni pogled na promet web stranice – od broja posjeta do prihoda ostvarenih putem weba (ako imate web trgovinu).

Riječ je o korisnom alatu koji pomaže tvrtkama spoznati glavne izvore posjećenosti, procijeniti uspjeh marketinških aktivnosti, pratiti ostvarene ciljeve, otkriti obrasce ponašanja i trendove u aktivnostima korisnika.

Dakle, od 1. srpnja iduće godine, dosadašnji alat koji se zvao Universal Analytics, prestaje prikupljati podatke te ga mijenja Google Analytics 4. Ipak, kako navodi Google, najmanje šest mjeseci nakon toga bit će moguće pristupiti starom sučelju i gledati povijesne podatke, ali svakako preporučujemo postav novog alata kako bi već danas počeo prikupljati podatke koje ćete možda zatrebati u nekim analizama.

Naravno, Google će omogućiti i preuzimanje svih podataka iz Universal Analyticsa tako da ih ne morate izgubiti zavijek. Ali, kao skoro uvijek kod Googlea, postoji caka. Određeni podaci u novom sučelju će se prikupljati i obrađivati drugačije pa neće biti lako usporedivi.

>>Kako definirati i pronaći ciljnu publiku

Što je Google Analytics 4 (GA4)?

I ne, nije samo u imenu riječi razlika. Novi Google Analytics 4 obuhvaća kreiranje sistema za praćenje webova i mobilnih aplikacija s nekoliko prednosti u odnosu na stari Universal Analytics. Novi će alat, tvrdi Google, imati naglasak na privatnosti korisnika koja postaje faktor koji se više ne smije zanemarivati. GA4 više neće po defaultu prikupljati IP adrese korisnika koje se smatraju osobnim podatkom putem kojeg se može utvrditi identitet pojedine osobe.

Dosadašnji fokus na podacima o pregledima stranica (pageviews) se mijenja na praćenje različitih evenata kao što su (interakcija korisnika), od kojih je od kojih je pregled stranice samo jedan. Ova promjena će omogućiti jasnije i bolje praćenje svih relevantnih interakcija i ponašanje korisnika s web stranicom.

U pozadini se pripremaju brojna poboljšanja u koje će biti uključena u umjetna inteligencija koja bi vlasnicima web stranica i oglašivačima trebala pomoći u definiraju korisničkog putovanja kupaca te poboljšanju marketinških kampanja.

Još uvijek je značajan nedostatak nove platforme izostanak pojedinih mogućnosti starog alata, koje se polako uvode i trebale bi biti u cijelosti spremne do srpnja 2023.

>>Pet marketing taktika koje je potrebno prestati raditi – odmah!

Kako se pripremiti za promjenu

Jednostavno! Što prije, a najbolje već danas postavite novi GA4 na web stranice neka prikuplja podatke. Novi alat može biti paralelno aktivan sa starim, a 1. srpnja 2023. godine kada ugase Universal Analytics u vašem novom sučelju već ćete imati podatke unazad više od godine dana.

Kod postavljanja novog alata važno je paziti na pravilnu implementaciju, nakon toga polagano krenite proučavati novo sučelje i učiti o novosti koje donosi.


Autor članka: Denis Sinovčić, stručnjak za digitalni marketing i vlasnik agencije Baras Marketing