S tri nova tegljača JPS postaje vodeća tegljačka flota na Sjevernom Jadranu

Lučki tegljač „Moretto”uplovio je u riječku luku, krajem mjeseca u Rijeku će doploviti i JPS-ov tegljač „Gea”, a u kolovozu ili rujnu bi u Rijeku trebao stići i treći novoizgrađeni tegljač

206
Jadranski pomorski servis
Ilustracija: Jadranski pomorski servis

Prinova u floti Jadranskog pomorskog servisa (JPS), lučki tegljač „Moretto”, izgrađen i porinut u turskom brodogradilištu Sanmar u rujnu prošle godine, uplovio je u riječku luku, a kao trenutno najsnažniji brod JPS-a s operativnim bi poslovanjem trebao započeti tijekom idućeg mjeseca, piše Novi list.

Krajem ovog mjeseca u Rijeku će doploviti i JPS-ov tegljač „Gea”, a u kolovozu ili rujnu bi u Rijeku trebao stići i treći novoizgrađeni tegljač. Time će biti zaokružen veliki investicijski ciklus JPS-a u obnovu flote tegljača.

S ove tri novogradnje JPS će po broju brodova i njihovoj snazi postati vodeća tegljačka flota u sjevernojadranskim lukama, pogotovo u odnosu na najbližu konkurenciju, luke Kopar i Trst, rekao je Nedjeljko Kapetanović, izvršni direktor JPS-a.

Tegljač „Moretto”

Tegljač „Moretto” je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini trenutno najjačim tegljačem u sastavu JPS-a. „Gea” će imati nešto manju poteznu silu, 70 tona.

Pogonjen je s dva Caterpillar motora 3516 C, ukupne snage 7.000 konjskih snaga, a opremljen je za pružanje protupožarne zaštite FIFI-1 za vanjske objekte.
Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade.

Ima notaciju escort tegljača što znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi kada je pratnja potrebna.

Na brodu će u lučkom području raditi četiri člana posade, a ako bude angažiran u nacionalnoj ili međunarodnoj plovidbi, na njemu će sukladno propisima biti šest članova posade, piše Marinko Glavan.

Nabava tri novogradnje u ovoj godini bila je strateška odluka JPS-a kako bi se pomladila flota, ali i zadovoljile očekivane potrebe riječke luke u nadolazećem razdoblju, budući da je u iduće dvije godine planiran početak operativnog rada na novom kontejnerskom terminalu Rijeka Gatewaya, na Zagrebačkoj obali, kao i udvostručenje kapaciteta Terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) na otoku Krku, rekao je Kapetanović.