“Kreneš na put i do vremena povratka izvještaj za isplatu ili prijenos u IT sustav tvrtke, sukladan poreznim propisima RH je spreman – to je Gooma”, objašnjava njen tvorac i direktor tvrke Mobilne komunikacije Vlatko Škarica. Riječ je o aplikaciji koja je od kraja 2015. do danas s App Storea preuzeta 20.000 puta.
Ona je geolokacijski servis koji evidentira, obrađuje i izrađuje izvještaje loko vožnje i službenih putovanja u realnom vremenu te planira rutu puta. Koristi GPS pametnog telefona, bilježi lokacije i troškove te na dnevnoj bazi preuzima valutne tečajeve i propisane neoporezive iznose inozemnih dnevnica. Ujedno automatski izrađuje precizne izvještaje usklađene s propisima.
Zaokružen sustav
Na pitanje što je razlikuje od sličnih konkurentskih programa, Škarica odgovara kako Gooma jedina nudi zaokružen i automatiziran proces prikupljanja, obrade i distribucije podataka o loko vožnji i službenim putovanjima u realnom vremenu, u pokretu.
“To znači, da obvezu izrade izvještaja izvršavate u trenutku njena nastajanja, dok konkurentska rješenja zahtijevaju naknadni, ručni unos podataka što je nepotreban trošak vremena i ostalih resursa tvrtke.”
Gooma je za sada još uvijek bez naplate dostupna na iPhone telefonima, ali u Mobilnim komunikacijama završavaju veziju za Android telefone i web “back office” kako bi uslugu učinili dostupnom svim korisnicima.
“Planiramo dodavanje, novih, naprednih funkcionalnosti te izlazak na inozemna tržišta”, dodaje Škarica pojašnjavajući kako s nekoliko inozemnih IT tvrtki, potencijalnih partnera pregovaraju o lokalizaciji Goome za njihova tržišta.
Škarica je u poduzetničkim vodama od 2002. i sam je na svojoj koži osjetio što znači podnositi izještaje s puta.
Prelazak na pretplatu
“Obveza nije nimalo zabavna niti ugodna, troši vrijeme i novac, a izuzetno je bitna poreznim institucijama. Odlučio sam riješiti taj problem uz pomoć funkcionalnosti pametnih telefona i tako je 2015. nastala aplikacija koja dosadan posao radi umjesto vas”.
U prvoj polovini sljedeće godine Gooma će za postojeće i buduće korisnike postati aplikacija za koju će se naplaćivati mjesečna, polugodišnja ili godišnja pretplata.
“Korisnici će precizno moći odrediti koje funkcionalnosti žele koristiti i na taj način optimizirati troškove”, kazuje Škarica te dodaje kako će cijena usluge biti vrlo konkurentna u odnosu na slična rješenja. Njena ključna komparativna prednost, uvjeren je, bit će cjelovitost usluge jer će nuditi sve za poslovne korisnike na jednom mjestu.
Tvrtka Mobilne komunikacije i njenih sedam suradnika svakodnevno izrađuje razne aplikacije za klijente. Od vlastitih projekata Škarica posebno ističe inovativnu aplikaciju za sektor građevinarstva čiji završetak planiraju za sredinu sljedeće godine.
U dosadašnjem radu ponosan je na interes koji je Gooma pobudila kod poslovnih korisnika, a ne treba zaboraviti niti činjenicu da je aplikacija bila jedan od pobjednika natječaja Start app Zagrebačke banke u kojem je osvojila 110.000 kuna. Bili su i finalisti Bugova regionalnog natjecanja Idea Knockout 2016.